"ממניע גזעני"

צעיר ערבי נעצר על תקיפת אב ובנו בשכונת הבוכרים

צעיר ערבי נעצר על-ידי המשטרה, בחשד שתקף ממניע גזעני אב ובנו, ברחוב יואל בשכונת הבוכרים בירושלים, וגרם להם לחבלות. בית המשפט שחררו למעצר בית (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: דוברות המשטרה)

צעיר ערבי נעצר אתמול (ראשון) על-ידי המשטרה, בחשד שתקף ממניע גזעני אב ובנו, ברחוב יואל בשכונת הבוכרים בירושלים, וגרם להם לחבלות. בחקירתו, החשוד קשר עצמו לאירוע אך טען כי הכל החל לאחר שהאבא תקף אותו קודם.

הבוקר, הובא החשוד בפני בית המשפט השלום בירושלים לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו בחמישה ימים.

נציג המשטרה אמר בדיון כי "לפי החשד המשיב תקף ברחוב יואל שני אנשים – אבא ובנו. לאב היה חתך על הפנים ולבן מספר חבלות על הגוף. המשיב קשר עצמו למקום ולאירוע, לטענתו האבא תקף אותו קודם ואז הוא החזיר לו בוקס והפיל אותו על הגדר".

עו"ד אנדרה רוזנטל, בא כוחו של החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר בדיון כי "המשיב מכחיש את המיוחס לו. הוא נותן הסבר למה שהיה. מדובר בגרסה מול גרסה, השאלה היא למה להאמין למתלונן? חייבים לחקור? אין ספק, לא חייבים להחזיק אותו במעצר. עדי הראיה – האם נבדקה הטענה האפשרית שהוא יודע מי היה שם ולכן הוא יכול להשפיע עליהם? השימוש במילה "שיבוש חקירה" היא לא מילת קסם. למה שהוא יספר סיפור סתם? למה שהוא ייקח אחריות ויאמר "אני השתתפתי"? הוא לוקח אחריות ואומר שהוא היה שם אבל זה לא היה כמו שהם מספרים. הוא יפגע במצלמות? הוא יפגע באנשים שהוא לא מכיר? אני מבקש לשחררו".

שופט בית המשפט, עמיר שקד, אמר בהחלטתו כי "ע"פ החשד המשיב אשר נעצר ביום 18.12.2022 בשעה 15:00 נחשד בתקיפה הגורמת חבלה של ממש ועבירות ממניע גזענות או עוינות כלפי ציבור. המשיב ללא עבר פלילי עובד כפועל בניין. המסמכים ותוצרי החקירה אשר הוצגו בפני במהלך הדיון וסומנו על ידי מקימים חשד סביר לביצוע העבירה".

השופט ציין עוד כי "כל אחד מהצדדים דבק בגרסתו בנוגע למעורבות בקטטה וכי למעשה לא ניתן ללמוד מאיזושהי ראיה, על כך שיש להעדיף את גרסת המתלוננים על פני גרסת המשיב, אף אם אני סבור כך הרי שאין בכך כדי לכרסם בחשד הסביר ועילות המעצר שכן התוצרים אשר סומנו על ידי כאמור מקימים חשד סביר כנגדו ברף הנדרש להמשך מעצרו ובפרט עת המשיב מודה במיוחס לו אך לא בנסיבות, אך משסברתי כפי שיצוין בהמשך כי ניתן לאיין את המסוכנות ועילות השיבוש מורה על שחרורו של המשיב בתנאים ובחלופה".

לאחר שהחליט על שחרורו למעצר בית מלא בפיקוח הוריו, המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע ושחרורו נדחה עד מחר בשעה 13:00, בכפוף להגשת ערר של המשטרה על השחרור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר