"נקמה על בן דוד"

סופית: דריסת רוכב הקטנוע בתל אביב - פיגוע | צפו בדריסה

שבוע וחצי לאחר אירוע דריסת רוכב הקטנוע בתל אביב - בשירות הביטחון הכללי ובמשטרה סיימו את החקירה וקבעו סופית כי מדובר בפיגוע לאומני; היום הוגשה הצהרת תובע נגד המחבל (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |

שבוע וחצי לאחר אירוע דריסת רוכב הקטנוע בתל אביב - בשירות הביטחון הכללי ובמשטרה סיימו את החקירה וקבעו סופית כי מדובר בפיגוע לאומני.

האירוע התרחש ביום חמישי (8.12.22), תחילה כ"תאונת דרכים" בין רכב פרטי לרוכב אופנוע ברחוב אברבנל בתל אביב. רוכב האופנוע נפצע באורח בינוני ופונה לקבלת טיפול רפואי.

מחקירה ראשונית של הכוחות בשטח התברר כי רכב פרטי הנהוג ע"י החשוד - עלי חאמד, בן 31, שוהה בלתי חוקי מהכפר סילוואד שבנפת רמאללה, פגע ברוכב קטנוע שעמד בצד הכביש ברח' אברבנל.

עוד עלה בחקירה כי החשוד נכנס לישראל באופן לא חוקי, תוך שהוא נוהג ברכב ישראלי, שהושבת והועבר לשטחים, הנושא לוחיות זיהוי לא תואמות ("משטובה") וכי אין ברשותו כלל רישיון נהיגה. החשוד נעצר לחקירה בחשד למעורבות בתאונת הדרכים ושהייה בלתי חוקית בישראל.

במהלך החקירה התחזקה בשב"כ ההערכה כי המניע לאירוע הינו לאומני והחקירה הועברה לטיפול משותף של היחידה לחקירת פשעים (יל"פ) והשב"כ. בחקירתו, הודה החשוד כי גמלה בליבו ההחלטה לבצע פיגוע כנקמה על מותו של בן דודו, שנהרג במהלך חילופי ירי עם כוחות הביטחון בשטחי הרשות הפלסטינית יום קודם לאירוע הדריסה (7.12.22), בעת שעסק בקידום פיגוע ירי.

מעצרו של החשוד הוארך בבית המשפט מעת לעת, והיום עם סיומה של החקירה, הגישה הפרקליטות הצהרת תובע כנגד החשוד, על הכוונה להגיש נגדו כתב אישום וכן בקשה למעצרו עד תום ההליכים.

במשטרה ובשב"כ אומרים כי "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בכל האמצעים לסיכול מבעוד מועד של פיגועי טרור ולמיצוי הדין עם מבצעי פיגועים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר