תרומות לילדי עזה

תמורת 100 ש"ח העבירו תשובות: נחשפה רשת העתקות במבחני בגרות במגזר הערבי

הארגון שכונה "נביל אל אסמאר", סיפק תשובות לנבחנים ערביים בכל רחבי הארץ בבחינת בגרות, עלות השירות עמד על מאה שקלים | כך נחשף הארגון - 12 חשודים נעצרו - מתוכם 11 נשים (חדשות בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הממצאים שתפסה המשטרה (צילום: דוברות המשטרה)

רשת העתקות בבחינות הבגרות שפעלה במגזר הערבי בכל חלקי הארץ, נחשפה לפנות בוקר (שני) והמשטרה עצרה 12 חשודים מתוכן 11 נשים, בחשד שהפעילו את הרשת.

החקירה נפתחה לאחר הגשת תלונה של משרד החינוך שזיהה דפוסים חוזרים של תשובות וטעויות במאות מבחנים שבוצעו במקצועת שונים.

עם קבלת התלונה, החלו חוקרי פשיעה מקוונת של מחוז צפון לבצע פעילות סייבר על מנת לזהות את מפעילי הרשת. במהלך הפעילות "נרשמו" השוטרים לשירות ובמהלך סבב בחינות הבגרות האחרון פיצחו את השיטה.

מהחקירה עלה, כי תמורת תשלום של 100 שקלים לבחינה, ששולם בבנק הדואר, לשליחי הארגון - שכונה "נביל אל אסמאר", חברי הרשת היו מעבירים את הפתרונות לנבחנים באמצעות קבוצות וואטסאפ. חברי הרשת הנחו את הנבחנים להסליק טלפון סלולרי ולעיתים גם אוזניה על מנת שיכולו לקבל את התשובות לבחינה בזמן אמת.

על פי החשד, חברי הרשת הפעילו סייענים שהעבירו להם את שאלוני הבחינה עם תחילתה, ופותרים מקצועיים שפתרו את השאלון שאלה אחר שאלה והעבירו את התשובות לנבחנים.

בין העצורות נמצאת משגיחת בחינות. שאר העצורים הם אלו שעמדו בראש הרשת, ואליהם נותבו הכספים דרך שליחים ("קופים") שאליהם הועברו הכספים בבנק הדואר.

הארגון שכונה כאמור "נביל אל אסמאר" פרסם את שירותו כסיוע למעבר בחינות הבגרות בציון גבוה מאד, ברשתות החברתיות בשפה הערבית, בחלק מהפרסומים ציין הארגון כי הכספים שנאספים מועברים כתרומות לילדי עזה.

"החקירה נמשכת יחד עם חוקרי רשות המיסים מפקיד שומה חקירות חיפה והצפון בליווי פרקליטות מחוז דרום. העצורים יובאו במהלך היום לבית המשפט השלום בטבריה לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם", נמסר מדוברות המשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר