צפו בתיעוד

38 משאיות נתפסו ו-34 חשודים עוכבו במבצע "אוויר נקי"

מחוז ש"י במשטרה יצא במבצע חסר תקדים המתמקד בעבירות איכות הסביבה במסגרתו נתפסו והוחרמו 35 משאיות ו-34 חשודים עוכבו לחקירה| צפו בתיעוד (משטרה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

לאחר עבודת מטה שארכה מספר חודשים, נערך מבצע רחב היקף בו עוכבו 34 חשודים והוחרמו 35 משאיות פסולת, אשר אלו תכננו לשפוך את תכולתן ברחבי יהודה ושומרון.

בחודשים האחרונים התקבלו מספר רב של תלונות מתושבים והרשויות המקומיות כנגד מתקנים פיראטיים הפועלים כמטמנות פסולת באופן לא חוקי. אותן מטמנות גורמות לזיהום אוויר כבד לתושבי האזור הן הישראלים והן הפלסטינים, דבר שמשפיע מאוד על איכות החיים באזור.

מהדיווחים עולה כי אל אותן מטמנות מגיעות משאיות זבל ממקומות שונים בארץ על מנת לשפוך את תכולת המשאית בצורה לא מבוקרת ולא מפוקחת. עוד עולה כי חלק מאותן מטמנות מבצעות שריפה של אותה פסולת, דבר המגביר את זיהום האוויר והפגיעה בתושבים.

לאחר קבלת התלונות ובהנחיית מפקד המחוז, ניצב עוזי לוי וראש המנהל האזרחי, תת-אלוף פארס עטילה, יצאו היחידות למבצע "אוויר נקי" במסגרתו פעלו כוחות משטרה והמנהל האזרחי באופן סמוי על מנת לאסוף ראיות כנגד בעלי המטמנות וכנגד בעלי המשאיות המשנעים את הפסולת.

עם הפיכת החקירה מסמויה לגלויה תפסו בלשי המשטרה "על חם" 35 משאיות המובילות פסולת לכיוון אותם אתרים. המשאיות הוחרמו על ידי אנשי יחידת הפיקוח במנהל האזרחי והנהגים הובלו לחקירה.

במסגרת החקירה נפתחו עד כה 159 תיקי חקירה. בסיום החקירה הראשונית תפסו החוקרים את המשאיות לצורך חילוטם, וכן נפתחו הליכים פליליים נגד חלק מהנהגים.

בו בעת, אנשי המנהל האזרחי פועלים רבות לסגירתם של אותן מטמנות לאלתר ולמבצעי אכיפה נוספים נגד העבריינים יחד עם מחוז ש"י, כל זאת למען שמירת הבריאות ואיכות חייהם של כלל תושבי יהודה ושומרון. מתחילת השנה אותו שיתוף פעולה הניב עשרות פעילויות אכיפה המוכיחות כי נושא זה נמצא בראש סדר העדיפויות של המנהל האזרחי.

מפקד המחוז, ניצב עוזי לוי, ציין בדבריו: "מדובר במבצע חשוב מאוד שמטרתו שמירת בריאותם של המתגוררים ביהודה ושומרון. משטרת ישראל תמשיך לפעול יחד עם הגופים הנוספים והמנהל האזרחי בכדי לאכוף בצורה מיטבית את העבירות מסוג זה ותפעל למצות את הדין עם אותם עבריינים".

ראש המנהל האזרחי, תת-אלוף פארס עטילה: "אני מברך את כלל זרועות הביצוע על מבצע האכיפה המוצלח, וסמוך ובטוח כי מבצע זה לא יהיה האחרון. במאבק נגד זיהום האוויר ביהודה ושומרון אין פשרות - ועל כן אנו, כלל אנשי הארגון, נמשיך לפעול לילות כימים נגד כל גורם שיפגע בבריאות התושבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר