הבית היהודי נערכת לפריימריז

'למה צריך את אמסלם, בציבור שלנו אין ספרדים?'

בכנס שנועד לקדם את מועמדותם של אישים ספרדים מהציונות הדתית לפריימריז במפלגת 'הבית היהודי', תקף הרב דוד תורג'מן את המגעים עם ח"כ הרב אמסלם. "אני זועם שהמתמודדים פונים אל ח"כ מש"ס כדי שייצג את הפן הספרדי", צוטט הרב באתר 'כיפה'. בפנים: תגובת אמסלם (פוליטי)

הרב חיים אמסלם (צילום: פלאש 90)

לראשונה, גורם בציונות הדתית תוקף את שיתוף הפעולה הנרקם בין חבר-הכנסת הרב חיים אמסלם (לשעבר מש"ס) למפלגת 'הבית היהודי'.

בכנס שנועד לקדם את מועמדותם של אישי ציבור ספרדים מהציונות הדתית לפריימריז במפלגה הדתית, תקף הרב דוד תורג'מן את המגעים עם אמסלם.

"אני תרעומת וזעם על כך שהמתמודדים לראשות המפלגה פונים אל ח"כ מש"ס כדי שייצג את הפן הספרדי בתוך הבית היהודי, כאילו שאין בכוחה של הציונות הדתית הספרדית את היכולת להעמיד מתוכה אדם ראוי", צוטט הרב באתר האינטרנט 'כיפה'.

מדובר במתקפה ראשונה של גורם רבני בציונות הדתית. עד כה, לא נתקל אמסלם בהתנגדות ולדברים של הרב תורג'מן, המעורך בציונות הדתי, עלולה להיות השפעה שלילית על המשך המגעים.

השבוע, התייחס אמסלם למגעים והודה כי ישנם דיבורים. "'הבית היהודי' מדברים איתי, הרצון קיים ויש נקודות לממשק. אני מאמין בשיתוף פעולה ורוצה בו", אמר. 

אמסלם: "אני היחיד שמסוגל לקבץ 5 מנדטים"

דבריו של הרב תורג'מן, לא מרגשים את אמסלם. "תנועת 'עם שלם' בראשותי נערכת ליציאה בבוא העת כתנועה עצמאית", הגיב ל'כיכר השבת', "זה לא סוד שכל המתמודדים בציונות הדתית הודיעו כבר כי פנו לתנועת 'עם שלם' בבקשה לשיתוף פעולה איתי. מומלץ לדוד תורג'מן לשאול את אותם מועמדים מדוע הם עושים זאת.

"התשובה הפשוטה לדעתי הינה שהיחיד שמסוגל לקבץ 4-5 מנדטים מהציבור הספרדי שהיה בעבר נמנה על מצביעי המפד"ל ועבר לליכוד ולש"ס, ולגרום להם לשוב להצביע לבית היהודי - זהו הרב אמסלם ותנועת 'עם שלם', המשקפת נכונה את הרוח הספרדית המקורית - בשונה מתנועת ש"ס המשקפת את הרוח הליטאית-ספרדית החדשה".

עוד אומר אמסלם: "אולי תורג'מן ואנשים נוספים חשים שאינם מצליחים לקבל מקום ריאלי במסגרת ההתמודדות הפנימית במפלגת 'הבית היהודי' והם צריכים לשאול את עצמם מדוע זה קורה?"

לדבריו, "מסקר שערכו אנשי הציונות הדתית, באם אכן יתרחש איחוד בין מפלגת הבית היהודי וחלקים מהאיחוד הלאומי יחד עם 'עם שלם' בראשותי, הרי שרשימה כזאת יכולה להגיע בין 12 ל-15 מנדטים".

אמסלם מבהיר ש"'עם שלם' אינה חוששת לרוץ לבד, אך מעדיפה לעבוד מתוך איחוד כוחות. בתנועת 'עם שלם'", מוסיף אמסלם, "יש גם ייצוג אשכנזי-חרדי שבבוא העת נחשוף את שמו. מדובר באישיות מוכרת מאוד בעולם החסידי בהיבט הפוליטי-תקשורתי, כך שלא רק ספרדים יהיו ברשימה שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות