לא מוותר

אביגדור ליברמן השיק "עצומה לגיוס חרדים"

יו"ר 'ישראל ביתנו', אביגדור ליברמן, לא עוצר במאבקו לגיוס בני הישיבות. עכשיו הוא משיק עצומה בעד גיוס חרדים וקורא לציבור לחתום ולצטרף למאבק. המטרה: ליצור לחץ על חברי הכנסת שיצביעו בעד "חוק שירת לכל" שיזם. ליברמן מתכנן להביא את החוק בקרוב להצבעה חוזרת. כל הפרטים (חדשות, פוליטי)

מנחם כץ | כיכר השבת |
ליברמן על רקע הקמפיין (צילום: פלאש 90, מסך)

יו"ר 'ישראל ביתנו', שר החוץ אביגדור ליברמן, לא עוצר במאבקו על גיוס חרדים. למרות שהנושא כבר ירד מסדר היום, ליברמן ממשיך במיזמים פרובוקטיביים כדי לעורר - שוב - דיון בנושא.

בימים האחרונים השיק ליברמן עצומה בעד גיוס חרדים. "למרות שרוב חברי הכנסת מצהירים כי הם תומכים בשיוויון בנטל, הם לא תמכו בכך באופן מעשי בהצבעה על החוק שהביאה 'ישראל ביתנו' לכנסת שאומר בפשטות כי כל צעיר ישראלי המגיע לגיל 18, אם הוא חילוני, חרדי או ערבי, ישרת בשרות צבאי, לאומי או אזרחי", הסביר ליברמן.

"לכן, אנו קוראים לכם, אזרחיות ואזרחים שאכפת להם מעתיד המדינה, לחתום על עצומה זו הקוראת לכל חבר-כנסת, ולא משנה מאיזו מפלגה, המצהיר כי הוא תומך בשרות שווה לכולם, להודיע פומבית על תמיכה בהצעת החוק של 'ישראל ביתנו' ולאפשר להביא אותה להצבעה חוזרת כבר עכשיו".

ליברמן הוסיף: "חתימתכם חשובה על-מנת להביא גם את חברות וחברי הכנסת מהסיעות האחרות לעמוד במילתם. בבקשה חתמו ושתפו את חבריכם".

כזכור, לפני חודשיים העלה ליברמן בכנסת את הצעת החוק לגיוס חרדים. ההצעה נפלה לאחר התנגדות של 74 חברי כנסת. רק 20 תמכו בהצעת החוק, רובם חברי ישראל ביתנו שהציעה את החוק, ו-4 נמנעו.

לפי הצעת החוק, שירות החובה יהיה שירות צבאי או שירות אזרחי. בנוסף שר הביטחון יוכל לדחות את שירותם או לפטור אלף בחורי ישיבה ואלף ספורטאים או אקדמאיים משירות.

בהצעת החוק נכתב: "השירות הצבאי במדינת ישראל והיותו של הצבא צבא העם הוא הכרח קיומי בישראל. הצעת חוק זו באה למנוע את ההשתמטות משירות למדינה ויוצרת מצב בו מי שאינו יכול לשרת בשירות צבאי ישרת שירות אזרחי או לאומי. הצעת החוק תחול על כלל אזרחי ישראל, יהודים, מוסלמים ונוצרים, וכן תחול על דתיים, חרדים ומי שאינם כאלה". בהצעת החוק הוצע להגביל את הדחיות מטעמי "תורתו אומנותו" לעד אלף בחורי ישיבות בשנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר