מכה לפרקליטות

הניצחון של אולמרט: קיבל קנס כספי ומאסר על תנאי

ביהמ"ש גזר את דינו של ראש-הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשת ההשקעות: קנס כספי ומאסר על תנאי בלבד. המשמעות: אולמרט יוכל לחזור לחיים הפוליטיים. נשיאת ביהמ"ש המחוזי מוסיה ארד: "הנאשם עשה פעולות חרף ניגוד עניינים חריף. הנאשם אהב את מסר ודאג לו" (חדשות, פוליטי)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
אהוד אולמרט (צילום: פלאש 90)

קנס כספי ומאסר על תנאי בלבד - זה העונש שהטיל בצהריים (שני) בית-המשפט המחוזי בירושלים על ראש-הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשת "מרכז ההשקעות", בה הורשע לפני כחודשיים וחצי.

בכך, ספגה הפרקליטות מכה קשה נוספת מבית-המשפט. המשמעות של גזר-הדין: אולמרט יוכל לשוב לחיים הפוליטיים, לאחר שלא הוטל עליו קלון. לא ברור עדיין אם הפרקליטות תגיש ערעור לבית-המשפט.

לאורך הקראת גזר הדין, היה ניתן לחשוב כי אולמרט יקבל עונש כבד יותר. "לאולמרט ומסר היו יחסי קרבה בעוצמה ובאנטינסיביות", קבעה נשיאת בית-המשפט המחוזי מוסיה ארד, "הזיקות המדוברות התפרסו על פני מישורים רבים".

עוד האשימה השופטת, כי "היו בין אולמרט למסר יחסים מיוחדים, לעיתים העביר מסר לאולמרט כספים לנאשם מתוך פיקדון שהחזיק. הנאשם אהב את מסר ודאג לו".

השופטת קבעה כי "מסר עזר למשפחת אולמרט ללא תמורה כלכלית, או עבור תמורה מועטה, שררה ביניהם חברות מיוחדת. כפועל יוצא לקשר ביניהם, אסור היה לאולמרט לעסוק בכל עניין בו היה מעורב עורך-הדין מסר - ניגוד עניינים. טיפול הנאשם בכל עניין שבו מסר היה מעורב - פגיעה בערכים המוגנים במינהל תקין".

לקראת סוף דבריה, אמרה ארד: "עבירה של הפרת אמונים היא עבירה מיוחדת ונועדה להגן על אמון הציבור. עבירה הנגועה בשחיתות שלטונית. חומרתם של המעשים מצדיקה ברגיל עונש מאסר בפועל".

השופטת ציינה כי היא מתחשבת בכך שאולמרט התפטר מתפקידו כראש-הממשלה. "עובדה זו ראוייה להתחשבות", אמרה השופטת. לאורך כל הקראת גזר-הדין, פניו של אולמרט היו חתומות.

בסופו של דבר, גזר בית המשפט על אולמרט שנת מאסר על תנאי וקנס כספי של 75,300 שקלים.

בית המשפט הטיל עונש קל גם על ראש לשכתו שלעבר, שולה זקן, שהורשעה בשתי עבירות של קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים, וקבע לה עונש של 9 חודשי מעאסר על תנאי וקנס כספי של 40 אלף שקלים.

הפרקליטות דרשה עבודות שירות

כזכור, לפני כחודשיים וחצי קבעו השופטים כי כאשר כיהן אולמרט כשר התמ"ת והתקשורת פעל בניגוד עניינים מול לקוחותיו של עו"ד אורי מסר, שהיה ידידו וחברו הקרוב. באותה הכרעת דין זוכה אולמרט בשתי פרשיות, פרשת ראשונטורס ופרשת מעטפות הכסף.

בטיעונים לעונש ביקשה הפרקליטות לגזור שישה חודשי מאסר שיומרו בעבודות שירות, אך לא דרשה הטלת קלון על אולמרט לאחר שהסכים לוותר על כל ההטבות להן הוא זכאי מתוקף היותו ראש הממשלה לשעבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר