צו השעה: הקמת חזית דתית לאומית

רב דתי-לאומי קורא לש"ס להוביל הקמת חזית דתית: הרב ישראל רוזן, ראש מכון צומ"ת, קורא השבוע להקים חזית דתית אחת שתאגד את כל המפלגות הדתיות והחרדיות ומבהיר שרק ש"ס יכולה להוביל מהלך כזה. כרקע ההיסטורי לרעיון הוא מביא את הבחירות לכנסת הראשונה בישראל

מענדל גרוזמן | כיכר השבת |
הרב ישראל רוזן (ארכיון כיכר השבת)

רב דתי-לאומי קורא לש"ס להוביל הקמת חזית דתית: הרב ישראל רוזן, ראש מכון צומ"ת, קורא השבוע להקים חזית דתית אחת שתאגד את כל המפלגות הדתיות והחרדיות ומבהיר שרק ש"ס יכולה להוביל מהלך כזה.

את הדברים הוא פרסם בעלון הפופלארי "שבת בשבתו", וזאת בעקבות האיחוד בין הליכוד לישראל ביתנו. לדבריו, "המפלגות הדתיות מתרוצצות כשמורות טבע אקזוטיות. הן מרחפות על פני צירים אידאולוגיים מלאכותיים למדי. כל אחת מהן בטוחה כי תיבנה על ברכי קליטת "גוש הימין" שהוכרז זה עתה. לדידי, חוששני כי בשורת 'גוש הימין' תקטין את כוחן של המפלגות הדתיות המפוצלות".

כרקע ההיסטורי לרעיון הוא מביא את הבחירות לכנסת הראשונה בישראל: "אני מציע לשוב לבשורת הכנסת הראשונה בישראל אליה רצה מפלגת 'החזית הדתית' שכללה את המזרחי, הפועל המזרחי, אגודת ישראל ופועלי אגודת ישראל. הדגל צריך כיום להיות המכנה המשותף: "צביון יהודי למדינת ישראל" וזהו. המפתח הפרסונלי: המצב בכנסת הנוכחית או סקרים עכשווים".
את מאמרו הוא מסיים במילים: "מי יכול להוביל מהלך זה? רק ש"ס!".

הרעיון להקמת חזית אחת לכל המפלגות הדתיות והחרדיות עומד ברקע כל מערכת בחירות. לאור הריצה המשותפת של הליכוד וישראל ביתנו היו שעוררו שוב את הצורך באיחוד כל הכוחות הדתיים הפועלים בשדה הפוליטי. לאור פרסומים על איחוד הכוחות בין המפלגות החרדיות – ש"ס ויהדות התורה – הבהירו שם כי אין כל כוונה כזאת כיון שמצביעים פונטיציאליים עלולים שלא להצביע לרשימה המשותפת. כעת, מסתבר, הקריאה להקמת חזית באה גם מכיוונה של הציונות הדתית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר