סקר לאחר הפסקת האש: 'מרצ' עולה, 'עם שלם' נחלשת

לאחר שבועיים בהם זכתה 'עם שלם' לסקרים המעניקים לרשימה בין שלושה לארבעה מנדטים, כעת, בסקר מכון 'דחף' התנועה לא עוברת את אחוז החסימה. בנוסף עולה מהסקר, כי בימי מבצע 'עמוד ענן', זכתה המפלגה ל-2 מנדטים. לפי הסקר, ציפי לבני זוכה כיום ל-10 מנדטים, ו'יהדות התורה' ל-5 מנדטים

ישי כהן | כיכר השבת |
עם שלם, לא עוברת את אחוז החסימה (צילום: פלאש 90)

סקר חדש של חדשות ערוץ 2 מראה תוצאות מעניינות על ההשלכות של מבצע 'עמוד ענן' ועל הכוונה של ציפי לבני להכריז על כניסתה לפוליטיקה.

הסקר נערך על ידי 'מכון דחף' בראשות ד"ר מינה צמח.

אילו היו מתרחשות בחירות במהלך מבצע 'עמוד ענן' אלו היו התוצאות: "הליכוד-ביתנו' בראשות בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן: 40 מנדטים. העבודה בראשות שלי יחימוביץ: 21 מנדטים. יש עתיד בראשות יאיר לפיד: 14 מנדטים. ש"ס למרות חזרתו של אריה דרעי: 11 מנדטים. הבית היהודי בראשות נפתלי בנט: 9 מנדטים. יהדות התורה: 6 מנדטים.

עוד מהסקר שנערך כאמור במהלך מבצע 'עמוד ענן': עצמאות בראשות שר הביטחון אהוד ברק: לא עוברת את אחוז החסימה. מר"צ בראשות זהבה גלאון עולה ל-4 מנדטים. עוצמה לישראל בראשות ח"כ מיכאל בן ארי ואריה אלדד עם 2 מנדטים. 'עם שלם' בראשות הרב חיים אמסלם: 2 מנדטים. קדימה בראשות שאול מופז: לא עוברת את אחוז החסימה.

בסקר שנערך מייד לאחר סיום מבצע 'עמוד ענן' ולאחר ההודעה על כוונתה של ציפי לבני לחזור לפוליטיקה: 'הליכוד ביתנו' עם ירידה משמעותית: רק 34 מנדטים. העבודה גם היא נחלשת: 19 מנדטים. יש עתיד ממשיכה במגמת הירידה אולם נשארת עם 10 מנדטים.

ושוב, למרות חזרתו של דרעי, ש"ס לא מקבלת חיזוק, ונשארת עם 11 מנדטים בלבד, מספר מנדטים שהיה גם בזמן בו ש"ס הייתה בראשות השר אלי ישי. ציפי לבני במפלגה חדשה מקבלת 10 מנדטים. הבית היהודי בראשות נפתלי בנט: 10 מנדטים. 'עצמאות' בראשות אהוד ברק מפתיעה ומקבלת: 4 מנדטים. מר"צ גם היא עולה במנדט וזוכה ל-4 מנדטים. 'עוצמה לישראל' מקבלת 2 מנדטים. יהדות התורה נחלשת ל-5 מנדטים.

תנועת 'עם שלם' בראשות הרב חיים אמסלם, ו'קדימה' בראשות שאול מופז, לא עוברות את אחוז החסימה. נציין, כי מדובר בנפילה ראשונה בשבועות האחרונים עבור ח"כ הרב חיים אמסלם שמפלגתו זכתה בסקרים האחרונים ל3-4 מנדטים.

בשבוע האחרון, לאחר סיום מבצע 'עמוד ענן', הפתיע הרב חבר הכנסת הרב חיים אמסלם, כשזכה ל-4 מושבים בכנסת הבאה.

יצויין, כי זו לא הייתה הפעם הראשונה בה זכה הרב אמסלם למספר מקומות בכנסת הבאה. ברוב הסקרים שנערכו בשבועות האחרונים, זכה הרב אמסלם בלפחות 3 מנדטים.

כעת, בסקרים שנערכו על ידי מינה צמח, נראה כי מבצע 'עמוד ענן' גרם להיחלשות לרשימת 'עם שלם'.

גורם בתנועה אומר ל'כיכר השבת': "'עם שלם' תהיה הפתעת הבחירות הקרובות, אני מציע לא להיסחף אחרי סקרים כלשהם"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר