במי יתמכו חסידי ברסלב בבחירות הקרובות?

הרב אליעזר ברלנד צפוי להכריז על תמיכה ב'יהדות התורה', הרב שלום ארוש צפוי להכריז על תמיכה בש"ס, ולמי יצביעו אנשי ה'נ-נח'? וגם: האם עדיין יש סיכוי שהרב ברלנד יתמוך בש"סס? למרות קשריו הרופפים עם אריה דרעי? כל הפרטים על הפלגנות בברסלב לקראת הבחירות הקרובות

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב אליעזר ברלנד (צילום: שמואל דריי)

בעוד פחות מחודשיים יתקיימו הבחירות, ועדיין לא ברור למי יצביעו בקהילות ברסלב בארץ, ובפרט בקהילות הגדולות 'שובו בנים' ו'חוט של חסד'.

ל'כיכר השבת' נודע כי בחודש האחרון מתקיים משא ומתן בין נציגיו של הגה"צ הרב אליעזר ברלנד ראש קהילת 'שובו בנים- נחמת ציון' לנציגי 'יהדות התורה' ו'ש"ס'.

על פי ההערכות, הרב ברלנד יורה בסופו של דבר להצביע ליהדות התורה, כמו בשנים שעברו, אבל עדיין לא התקבלה החלטה רשמית סופית.

בש"ס מעריכים שלרב ברלנד ישנו כח עצום בברסלב, וכמו כן גם קהל חילוני שמעריץ אותו ולכן בש"ס עדיין תולים תקוות שהרב יורה להצביע לתנועה הספרדית.

גורם המקורב לרב אמר ל'כיכר השבת': "כנראה שבסופו של דבר נצביע ליהדות התורה אבל הכל עדיין פתוח, בדרך כלל חודשיים לפני הבחירות הרב כבר אומר למי להצביע, הפעם זה עדיין לא קרה".

הקהילה השנייה בגדולה בברסלב היא קהילת 'חוט של חסד' בראשותו של הרב שלום ארוש, הרב ידוע כמקורב למרן פוסק הדור הרב עובדיה יוסף, אך עדיין הוא גם מקורב מאוד לגה"צ הרב אליעזר ברלנד.

קהילת 'היכל הקודש' בראשותו של כ"ק האדמו"ר הגה"צ מוהרא"ש שיק, המתגורר בארה"ב ולו אלפי תלמידים ברחבי הארץ, יצביעו בבחירות הקרובות לש"ס.

בחודש שעבר ביקר הצדיק מוהרא"ש אצל מרן הגר"ע יוסף והבטיח להעניק לתנועת ש"ס תמיכה של 1000 פעילים מתלמידיו. ביבנאל עיר ברסלב נפתח השבוע המטה המרכזי של 'ברסלב למען ש"ס', ובשבוע הקרוב יפתחו מספר מטות נוספים ברחבי הארץ.

הערכות בברסלב הן, כי הרב ארוש יורה בסופו של דבר להצביע עבור תנועת ש"ס.

לעומתם, הקהילה (הקטנה יחסית) של אנשי ה'נ נח' - הקימו מפלגה בפני עצמם, וההערכות כעת הם שהמפלגה לא תעבור את אחוז החסימה. כך שכעת אין משא ומתן בקהילות המרכזיות עם אנשי תנועת ה'נ נח'.

גורם ב'יהדות התורה' אומר ל'כיכר השבת': "ברסלב תמיד היו מפולגים בבחירות, הרב אליעזר ברלנד ידוע בכך שיש לו קשר מצוין עם מאיר פרוש, ולעומת זה הוא לא 'חובב גדול' של אריה דרעי, לכן כולם אומרים שבסוף הוא יורה להצביע ליהדות התורה. והרב שלום הרוש יאמר להצביע לש"ס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר