עוצמה לישראל עתרה לבג"ץ

אחרי שהשופט רובנשטיין החליט לצנזר משפטים מסויימים מתשדירי הבחירות של המפלגה, עתרו אנשי עוצמה לישראל לבג"ץ. בכתב העתירה תוקפים העותרים את ההחלטה, טוענים כי מדובר בהחלטה שמפלה את המפלגה לרעה אל מול מפלגות אחרות, טוענים כי אין במשפטים כל גזענות ווקובעים כי לתשדירי התעמולה מעמד חוקתי

ראשי 'עוצמה לישראל' (צילום: פלאש 90)

מפלגת עוצמה לישראל עתרה לבג"ץ נגד החלטת השופט רובנשטיין לצנזר משפטים מסויימים מתשדירי הבחירות של המפלגה. בעתירה שהוגשה הבוקר על ידי עורכי הדין אלעד כהן ואיתמר בן גביר, מותחת המפלגה ביקורת על החלטת השופט רובנשטיין בשבתו כיו"ר ועדת הבחירות לצנזר את המשפטים "בסכנין לא כולם משלמים ארנונה", "במזרח ירושלים יש המצפצפים על החוק", "בטייבה ובנגב יש הבונים וילות פיראטיות".

השופט רובנשטיין קבע כי מדובר במשפטים בעלי קונטציה גזענית.

בכתב העתירה תוקפים העותרים את ההחלטה, טוענים כי מדובר בהחלטה שמפלה את המפלגה לרעה אל מול מפלגות אחרות, טוענים כי אין במשפטים כל גזענות ווקובעים כי לתשדירי התעמולה מעמד חוקתי כחלק מתהליך הבחירות הדמוקרטי, וחירות זו חופש הביטוי. התכלית העומדת ביסוד חוק דרכי תעמולה הוא הרצון להבטיח את חופש הביטוי, וגישה זו מובילה לצמצום האיסורים וההגבלות על תעמולת הבחירות.

לענייננו, כותבים עוד, המדובר בביטוי שהנפת דגל הגזענות עליו משמעותה פסילת כל אמירת ביקורת במדינה, כנגד כל אדם, בשל החשש שמה השתייכותו המגזרית תגרום לו לפגיעה קשה ברגשות, כאשר למעשה, המדובר בסיסמת בחירות נורמטיבית לחלוטין, העוסקת בדרישה לשוויון מלא בפני החוק לכל האזרחים והמגזרים.

עוד טוענים בעוצמה לישראל כי השופט רובנשטיין כל נימוק מדוע הוא החליט להשחיר את המשפטים נשוא כתב הבקשה. העותרים יטענו כי יש לבטל את ההחלטה גם נוכח דברים אלה.

בעוצמה לישראל מבקשים מבג"צ להוציא צו בעיניים שיאפשר את המשך שידור התעמולה של המפלגה כסדרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר