בחירות 2013 • אחוזי הצבעה גבוהים

החשש של המפלגות החרדיות מתממש: שיעור ההצבעה בשיא של עשור

הבחירות לכנסת ה-19 של מדינת ישראל החלו היום בשעה 07:00, אולם כעת, שעות לאחר פתיחת הקלפיות, נראה כי חששם של המפלגות החרדיות והמפלגות הקטנות מאחוזי הצבעה גבוהים במיוחד - מתגשם. עד כה הצביעו יותר מ-38.3% מבעלי זכות ההצבעה. בבחירות הקודמות הצביעו נכון לשעת זאת רק 33.9%% • עדכונים שוטפים לאורך כל היום (בחירות 2013)

יוסף פאר | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

החשש שקינן בלב המפלגות החרדיות מתממש במערכת הבחירות הכה גורלית עבור הציבור החרדי, אחוז המצביעים נכון לשעה 14:29 עומד על כ-38.3 אחוז, עליה רצינית מכמות המשתתפים נכון לשעה זו בבחירות האחרונות ב-2009.

יצויין, כי בבחירות הקודמות בשנת 2009, נכון לשעות אלו הצביעו רק כ-33.8 אחוז מבעלי זכות ההצבעה.

חששם של ראשי המפלגות החרדיות, הוא מפני הצבעה חילונית אדירה, שתחזק את המפלגות הכלליות, ותחליש את קולו של הציבור החרדי, בנוסף למפלגות החרדיות, הנפגעות הנוספות מאחוזי הצבעה נמוכים הן המפלגות שמתמודדות לראשונה לכנסת, ובעקבות ההצבעה ההמונית אחוז החסימה עולה, והן צפויות שלא לעבור את אחוז החסימה.

ההנהגה החרדית, בראשות מרנן ורבנן, גדולי ישראל, ראשי הישיבות והפוליטיקאים החרדיים, יצאו הבוקר להצביע ולהשתתף בבחירות לכנסת ה-19.

צפו: ח"כ משה גפני מצביע

לאחר ההצבעה הבוקר אמר גפני בשיחה בלעדית ל'כיכר השבת': "אני הצבעתי ג', מדובר במערכת בחירות גורלית. אני קורא לכולם לצאת להצביע,שאף אחד לא יישאר בבית. יש מאבק וצריך להצליח בו".

גפני סירב להביע הערכה לגבי מספר המנדטים לה תזכה מפלגת יהדות התורה ואמר: "אין לי הערכה, צריך לעבוד היום ושכולם יילכו להצביע".

מוקדם יותר הגיע מרן הגר"ע יוסף לקלפי בשכונת 'קרית משה' בירושלים, והצביע. הגר"ע יוסף הגיע למקום כשהוא מלווה במקורביו, ובראשי ש"ס ישי, דרעי, ואטיאס.

צפו: נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הגר"ע יוסף מצביע

הנשיא שמעון פרס, שהיה מראשוני המצביעים הבוקר, קרא לציבור לצאת מהבתים ולבחור את הנהגת המדינה ב-4 השנים הקרובות.

"עברנו 65 שנים של קיום כדמוקרטיה" אמר הנשיא, "עברנו 7 מלחמות, נלחמנו על חיינו. אנחנו עדיין צריכים להילחם, אנחנו מדינה מיוחדת שלעולם לא תוותר על חירות ותתמודד עם הסכנות. מדינה של אנשים שבונים, נלחמים וחושבים".

פתקי ההצבעה בקלפיות (צילום: פלאש 90)

"אני קורא לכל האזרחים להגיע להצביע באופן חופשי. שום צרה ושום מלחמה לא תגבור על חופש ודמוקרטיה" קרא הנשיא פרס.

למרות החשש החרדי בעקבות אחוזי ההצבעה הגבוהים, בש"ס לא מתרגשים, יהודה אזרד, אחד ממקורביו האישיים של אריה דרעי העריך הבוקר בשיחה ל'כיכר השבת', כי ש"ס תצלח את המערכה לתקבל 14 מנדטים.

רוצים להצביע? כך תעשו זאת!

בשביל להצביע יש על הבוחר להזדהות בפני ועדת הקלפי באמצעות תעודת זהות, רשיון נהיגה ודרכון ישראלי תקף הנושאים תמונה.

בוועדת הבחירות מציינים, כי אין חובה על הבוחר להציג את ספח תעודת הזהות ואין חובה להציג את ההודעה לבוחר. זאת ככה"נ מאחר וחלק גדול מההודעות לבוחר לא הגיעו לייעדם.

הולכים להצביע, ומשפיעים (צילום: פלאש 90)

בנוסף, בוחרים שלא קיבלו את ההודעה לבוחר ואינם יודעים היכן להצביע, יכולים לפנות למרכז הטלפוני של וועדת הבחירות, או לאתר המיוחד שהוקם, ולברר על מקום הצבעתם.

עון יצויין, כי רוב הקלפיות יהיו פתוחות להצבעה עד לשעה 22:00 בלילה, אז יסגרו, ותחל ספירת קולות האמת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר