הרכבת הממשלה החלה

נציגי ש"ס והליכוד נפגשו: אין בעיה לשבת באופוזיציה

המשא ומתן להרכבת הקואליציה החל: נציגי 'הליכוד ביתנו' וש"ס נועדו בשעות הצהריים בכפר המכביה ברמת גן, שר הפנים אלי ישי אמר בפתח הפגישה: "אין לנו בעיה להיות באופוזיציה ובלבד שיבנו תוכנית שבה מתווה לאיחוד העם ולא לקרע בעם". דרעי: "לא ניתן בשום פנים לפרק את עולם התורה" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
נציגי ש"ס והליכוד ביתנו, היום (צילום: יעקב כהן, מטה ההסברה-ש"ס)

המשא ומתן הרשמי להצטרפות לממשלת נתניהו השלישית החל: הבוקר נפגשו נציגי 'יש עתיד' ו'הבית היהודי' עם נציגי 'הליכוד ביתינו' בכפר המכבייה.

מאוחר יותר הגיעו ראשי ש"ס, אריה דרעי, אלי ישי ואריאל אטיאס לפגישה עם צוות המשא ומתן של 'הליכוד ביתנו'.

ראשי ש"ס המשיכו את הקו אותו הם משדרים בימים האחרונים ורמזו כי מבחינתם לא תהיה בעייה לשבת באופוזיציה, וכי הם אף נערכים לכך.

שר הפנים אלי ישי מראשי ש"ס אמר עם כניסתו לפגישה: "אין לנו בעיה להיות באופוזיציה ובלבד שיבנו תוכנית שבה מתווה לאיחוד העם ולא לקרע בעם".

ישי העריך שנתניהו מעדיף את לפיד מאשר השותפה הטבעית שלו - ש"ס: "ראש הממשלה רוצה את לפיד בקואליציה יותר מאשר את ש"ס. אני לא רואה הבדלים גדולים בין ראש הממשלה ללפיד במתווה הגיוס"

מנהיג ש"ס אריה דרעי ששוחח ביום שישי האחרון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והבהיר לו כי לא יתן להרס עולם התורה, אמר הבוקר לגל"צ: "התיקים של השרים הם לא מה שחשוב, לא הנהגים, המאבטחים ומכוניות היוקרה. על כל זה אנחנו מוכנים לוותר, אם באמת נוכל לחיות עם הקווים שהממשלה הזו תציב. אם זה מרגיע או מנחם מישהו, ובשביל זה הם יהיו מוכנים להתגמש ולהבין שאפשר לקבל ממשלה בלי חרדים שקיבלו תיקים של שרים חזקים, אז בסדר גמור".

דרעי המשיך: "לכל אחד מאיתנו יש קווים אדומים. לא ניתן בשום פנים ואופן לפרק את עולם התורה. האופוזיציה לא מפחידה אותי".

אריאל אטיאס חבר בצוות ההנהגה הזכיר שמלבד השוויון בנטל יש לתנועת ש"ס נושא נוסף וחשוב שהיא תדאג לו: "צריך לזכור שהולך להיות קשה מאוד לשכבות החלשות, המפלגה היחידה שמועמדת להיכנס לקואליציה ושדואגת לאלו שאין להם, היא ש"ס ויש לזכור זאת. דברים אלו נשכחו בשיח הציבורי של הימים האחרונים ואנחנו פה כדי להזכיר זאת במשא ומתן".

אורי אריאל, חבר צוות המשא ומתן של 'הבית היהודי' אמר בסיום הפגישה בכפר המכבייה: "השיחות היו טובות ומועילות, דנו במגוון נושאים חברתיים, ראש וראשון בהם הוא הנשיאה בנטל".

אריאל התייחס למתווה של יאיר לפיד: "אנחנו חושבים שאפשר להגיע להסכמות עם יש עתיד ולגשר על המחלוקות עם החרדים, אנו פועלים ברוח זו ומקווים להגיע לתוצאות במהירות".

בתוך כך, אביגדור ליברמן, מספר 2 ב'הליכוד ביתנו' התייחס היום לתוצאות הבחירות ואמר: "קשה לייצר מכנה משותף, ובסופו של דבר התוצאה הסופית היא שבמקום פשרה יש שעטנז שלא מאפשר לנוע לשום כיוון ולא מאפשר שום שינוי מהסוג שהעם מצפה לו".

עו"ד יצחק מולכו, שהיה אמור להיות חלק מצוות המשא ומתן של הליכוד, הודיע היום על פרישתו, זאת מתוקף רצונו להמשיך בניסיונות המשא ומתן מול הפלסטינים.

צפו בראשי ש"ס מגיעים לפגישת המשא ומתן הראשונה, צילום: מטה ההסברה של ש"ס

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר