אובמה לא יביא יוזמה מדינית חדשה

אם היה מי שקיווה שביקורו של הנשיא האמריקני בישראל יעודד את תהליך השלום עם הפלסטינים הרי שהערב הוא התבדה. הנשיא לא יביא עמו לישראל יוזמה מדינית (פוליטי)

יוסף פאר | כיכר השבת |
רוה"מ נתניהו והנשיא אובמה, בעבר (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

מי שתלה תקווה בכך שאולי בזכות ביקורו של הנשיא האמריקני ברק אובמה בישראל - התהליך המדיני יתחדש, ספג הערב אכזבה. הנשיא לא יביא עמו לישראל יוזמה מדינית חדשה.

"הביקור עצמו לא יתמקד בהצעות ספציפיות לתהליך השלום" הבהיר דובר הבית הלבן ג'יי קרני.

לעומת זאת, קרני ציין כי מזכיר המדינה ג'ון קרי שיגיע לביקור מקדים בישראל, ינסה למצוא נקודות שייסעו בהובלת התהליך המדיני. למרות זאת, הוא הדגיש כי הם אינם מאמינים שהביקור יסייע להובלת ההליך המדיני שאינו מתקדם בשנים האחרונות.

"הביקור לא יתמקד בהצעות ספציפיות לתהליך שלום", אמר דובר הבית הלבן. "אני בטוח שבכל פעם שהנשיא וראש הממשלה מדברים וודאי בכל פעם שהנשיא משוחח עם מנהיגי הרשות הפלסטינית, הנושאים הללו עולים. אבל זוהי אינה מטרת הביקור".

בבית הלבן הסבירו כי סיבת הביקור תלויה בכך ששני המנהיגים עומדים כעת בפתחה של קדנציה חדשה במדינותיהם

השגרירי העריך כי במסגרת הביקור יבקר הנשיא אובמה גם בירדן ובשטח הרשות הפלסטינית: "העמדות שלנו והמאמצים שלנו להשגת שלום במזרח התיכון הינם ברורים ונמשכים".

כזכור, אמש הודיעו בבית הלבן כי הנשיא מתכוון להגיע ולבקר בישראל במהלך האביב הקרוב. "תחילת כהונתו השנייה של הנשיא והקמת ממשלה חדשה מציעים הזדמנות לאשר מחדש את הבריתות העמוקות והנצחיות בין ארצות הברית וישראל ולדון בדרך קדימה במגוון של סוגיות בעלות דאגה משותפת, כולל איראן וסוריה".

בלשכתו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו מסרו אמש: "ראש הממשלה ונשיא ארה"ב ברק אובמה שוחחו ביניהם על ביקור של הנשיא בישראל אחרי שתוקם ממשלה חדשה בישראל ושניהם הסכימו כי ביקור שכזה יהיה הזדמנות חשובה להדגיש את הידידות והשותפות החזקה בין ישראל לארה"ב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר