פירון: לא יקרה שבחור ישיבה ירצה ללמוד תורה ולא יוכל

מספר 2 ברשימת יש עתיד, שי פירון, מעביר מסר מרגיע לחרדים: בחור שבאמת חשקה נפשו בתורה יוכל לשבת וללמוד. פטור ל-400 בחורים בלבד? זה רק מספר סמלי. פירון התראיין הבוקר (שני) למרדכי לביא בתוכנית הבוקר ברדיו קול ברמה והתייחס למתווה גיוס החרדים

ישי כהן | כיכר השבת |
שי פירון. מסר מפויס לחרדים (צילום: פלאש 90)

מסר מרגיע מ'יש עתיד'? ח"כ הרב שי פירון, מספר 2 ברשימה, מצהיר הבוקר: לא יקרה שבחור ישיבה ירצה ללמוד תורה ולא יוכל.

פירון התראיין הבוקר (שני) למרדכי לביא בתוכנית הבוקר ברדיו קול ברמה ונשאל: "האם יקרה מצב שיהיה בחור בן 18 שנפשו באמת חשקה בתורה, לא אחד שמסתובב, שרוצה ללמוד ומוכן לשלם את המחיר, ויגידו לו "אדוני, מצטערים..."

שי פירון: "לא יקרה! לא יקרה דבר כזה!"

מוטי לביא: "לא יקרה? אתה בטוח?"

שי פירון: "לא יקרה, אני משוכנע בכך."

מוטי לביא: "אז איך זה מסתדר עם המתווה שיאיר לפיד הציג?"

שי פירון: "אנחנו אמרנו את המספר 400, זה המספר שצריך ונכון לדבר עליו. המספר לא קדוש, הרעיון קדוש. אנחנו בהחלט השתמשנו במספר 400 כי זה היה ההסכם בין בן גוריון לבין מרן החזון-איש באותה מטאפורה כדי להסביר מאיפה התחלנו. מה היה ההסדר בעצם, מה רצו לומר בזמן ההסדר.

"מי שמכיר את ההיסטוריה של העולם הישיבות יודע, ואני חוזר על המילה יודע, תאמין לי שקראתי כל פירור מידע בסוגיה הזאת, שעד המהפך ב-77 המציאות הזאת של חברת הלומדים כפי שהיא מקובלת היום בעולם החרדי לא הייתה קיימת".

בהמשך השיחה התעקש המראיין כי ישנו שינוי בעולם התורה וכיום יותר חרדים משתלבים בצה"ל, באקדמיה ובשוק העבודה.

לביא: "אם אנחנו היום משנים את המתווה ואומרים שבחור בן 18 צריך לבוא ולשרת בצה"ל..."

פירון: "אנחנו לא אומרים את זה. המושג גיל 18 הוא שוב מושג מטאפורי. צריך לסכם על גיל 20-21 לשבת ולדבר על זה. אלה דברים שצריך לפתור אותם. כשאתה בא ומציג תוכנית אתה מציג אותה לפי הקודים התרבותיים של מדינת ישראל והקודים התרבותיים זה גיל 18.

"היום גם בקרב האוכלוסייה החילונית וגם בקרב הציבור הדתי-לאומי יש אנשים שלא מתגייסים בגיל 18 בגלל מסגרות קדם צבאיות כאלה ואחרות. לכן ברור לנו לחלוטיi שגם כשמדברים על האוכלוסייה החרדית הדבר הזה צריך לתפוס. מה לא יכול לקרות? כאשר אתה מדבר על כך שחרדים רבים מתגייסים בגיל 25-26 עם שניים שלושה ילדים, אז ממילא האפקטיביות של השירות הצבאי מתחיל להיות בעייתי...".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות