המשא-ומתן הקואליציוני: נציגי הליכוד והבית היהודי נועדו

נציגי הליכוד והבית היהודי נועדו בצהריים (שלישי) ודנו במתווה הגיוס החדש, בבית היהודי הבטיחו ללמוד אותו ולכנס את הסיעה. הבוקר, נועד השר אלי ישי עם ח"כ אורי אריאל בניסיון למצוא נוסחת פשרה לשוויון בנטל (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנט בכנסת (צילום: פלאש 90)

המשא-ומתן הקואליציוני נמשך, ובשעות הצהריים (שלישי) נועדו צוותי המו"מ של 'להיכוד ביתנו' ו'הבית היהודי' בכפר המכביה ברמת גן.

במהלך הפגישה, הוצג לנציגי 'הבית היהודי' המתווה החדש לשוויון בנטל של הליכוד, שנוסח על-ידי פרופ' יוג'ין קנדל, ראש המועצה הלאומית לכלכלה.

ב'בית היהודי' הודיעו בתגובה למתווה כי הם ילמדו אותו ויקיימו התייעצות בין חברי הסיעה האם לקבל את המתווה המוצע. ראש צוות השיחות של הליכוד, דוד שמרון אמר כי השיחות היו טובות והצדדים ישובו וייפגשו.

בתוך כך, הבוקר נועד שר הפנים ואחד ממנהיגי ש"ס, אלי ישי, עם ח"כ אורי אריאל מ'הבית היהודי', בלשכת השר בכנסת. השניים דנו בסוגיית השוויון בנטל והמשא-ומתן להרכבת הקואליציה ובניסיון למצוא נוסחת פשרה לגיוס החרדים.

ב'חדשות 2' דווח כי חברי הכנסת של 'הבית היהודי' מגלים לאחרונה רוח פייסנית כלפי החרדים. "אי אפשר לגייס את החרדים בכפייה, אנחנו רוצים שהם ייקחו חלק בתהליך", אמרו ח"כים במפלגה הדתית.

אתמול, נועדו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט במשך כשעתיים. במהלך הפגישה, לפי הדיווח ב'גלובס', הציע נתניהו לבנט להיות הראשון שחותם על ההסכם הקואליציוני מה שיאפשר לו לבחור ראשון את התפקידים בממשלה ובכנסת עבור חברי מפלגתו.

לפי הדיווח, על הפרק עומדת הצעה של בין 3 ל-4 שרים, בהם תיק כלכלי בכיר וראשות ועדה גדולה בכנסת. בין התיקים המוצעים, התמ"ת, התשתיות, תחבורה והגנת הסביבה זאת לצד ועדת הכלכלה, אותה התעקש נתניהו להשאיר בידי הליכוד בקדנציה האחרונה.

ב'גלובס' דווח כי הצעתו של נתניהו לא כוללת את תיק השיכון וראשות ועדות החוקה, הכספים והכנסת, למרות ההצהרות השונות של הבית היהודי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר