ההתלבטות של הבית היהודי

ניסיון חיסול הציר עם לפיד: ביבי בהצעה נדיבה לבנט

ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך במאמציו להקים קואליציה בראשותו, והוא פונה לנפתלי בנט בהצעה נדיבה, כניסה לקואליציה בתוך 48 שעות בתמורה לשלל תיקים נחשבים. גורם בכיר ב'בית היהודי' ל"כיכר השבת": "אם ביבי היה מרים טלפון בזמן ולא מייבש אותנו שבועיים, הדברים היו נראים אחרת" (פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בנט ולפיד (צילום: פלאש 90)

עסקה בתוך 48 שעות: מאמציו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להקים קואליציה בראשותו, נמשכים ללא הרף, ולצורך כך הוא משתמש בכל כישוריו הפוליטיים.

בשעות הצהריים (שלישי) נפגשו בכפר המכביה ברמת-גן צוותי המשא ומתן של 'הליכוד ביתנו' ו'הבית היהודי' בניסיון למצוא דרך משותפת שתוביל לכניסתם לממשלה בראשות נתניהו.

על פי הדיווח הערב בערוץ 2, מתרכזים מאמציו של ראש הממשלה בעיקר בניסיון לשבור את הברית שנוצרה בין מפלגת 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד למפלגת 'הבית היהודי' בראשות נפתלי בנט.

לפי המידע שפורסם הערב, הציע נתניהו לבנט לסגור על כניסה לקואליציה בתוך 48 שעות ובתמורה יובטח למפלגה תיק החינוך, תיק כלכלי בכיר, תפקיד סגן שר הביטחון ואופציה למשרד הדתות.

ב'בית היהודי' עדיין לא הגיבו להצעה הנדיבה אולם גורם בכיר במפלגה ששוחח הערב עם "כיכר השבת" הסביר את ההתלבטות של המפלגה אם להיענות להצעתו של נתניהו.

הגורם תוקף את התנהלותו של ראש הממשלה ואומר כי "באם היה מניח, מיד עם היוודע תוצאות הבחירות, את כל המשקעים הישנים מן העבר בצד, מרים טלפון לבנט וקובע עמו פגישה הרי שהדברים היו נראים אחרת לגמרי".

"אין ספק שלו זה היה מתרחש, היינו כבר בפנים יחד עם השותפים הטבעיים, המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה", מסביר הבכיר ומוסיף כי "זאת הייתה הכוונה שלנו מלכתחילה, אך מה לעשות שראש הממשלה בחר 'לייבש אותנו' על הספסל במשך שבועיים כשבכירי מפלגתו משדרים ריחוק ובינתיים לא הייתה לנו ברירה אלא למצוא מכנה משותף עם יאיר ומפלגת יש עתיד".

"אל תשכחו", הוא מוסיף, "שבסופו של דבר יש לנו כמה מנדטים משותפים מהציבור החילוני שרואים גם בבנט וגם בלפיד מנהיגים כלל ישראלים שדואגים לכולם ולכן נוצר חיבור בסופו של דבר בין המנהיגים".

לדבריו, "כעת זה קצת מאוחר, וכבר נוצר סוג של תיאום עמדות בין הצדדים. לא נבגוד בו ונשאיר אותו לבד", הוא אומר על לפיד.

מנגד, מסתייג הבכיר וטוען כי אם לפיד ימשיך בעקשנותו שלא להסכים לכל מתווה של פשרה בנושא השוויון בנטל, ויהיה רושם כי הוא רוצה במכוון להשאיר את החרדים בחוץ, הרי שקיימת האופציה שהבית היהודי תיכנס לבדה לקואליציה.

לדבריו, "לא מדובר בחתונה קתולית או דיל סגור. צריך לזכור שמדובר בתהליכים ואינטרסים פוליטיים ואם נשתכנע שלפיד סתם מושך את הזמן ומבקש להישאר בחוץ, ניכנס בלעדיו יחד עם החרדים, אך כרגע המצב עדיין שונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר