מרכיבים ממשלה

דיווח: בנימין נתניהו מנסה לפלג את מפלגת העבודה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך במאמציו להרכיב ממשלה בראשותו בתוך כחודש ימים, ומפזר הצעות שונות לשותפות הרלוונטיות כדי שאלו ייענו להצטרף לקואליציה. גורמים ב'יש עתיד' ו'בית היהודי' מאשימים כי נתניהו מנסה לפלג את מפלגת 'העבודה' ולצרף חמישה ח"כים שיפרשו לקואליציה בראשותו (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנימין נתניהו (צילום: פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך במאמציו להרכיב ממשלה בראשותו בתוך כחודש ימים, ומפזר הצעות שונות לשותפות הרלוונטיות כדי שאלו ייענו להצטרף לקואליציה.

ב'מעריב' דווח הבוקר כי גורמים במפלגות 'יש עתיד' ו'הבית היהודי', שעל הברית בין יאיר לפיד לנפתלי בנט עמל ראש הממשלה בניסיון לפרקה, כי ביבי מנסה לפלג גם את מפלגת 'העבודה'.

לפי הדיווח, הגורמים טוענים כי נתניהו מנסה לפצל את 'העבודה' ולשכנע חמישה חברי כנסת שלה להתפלג ולחבור לממשלה בראשותו.

הסיבה לטענתם שנתניהו מנסה לבצע את המהלך היא מאחר ואינו יכול להקים קואליציה בלי לצרף את יש עתיד והבית היהודי יחד בשל הברית בין בנט ללפיד.

במידה ונתניהו אכן יצליח לפלג את 'העבודה', הרי שיוכל להקים ממשלה יציבה עם התנועה, קדימה, המפלגות החרדיות וחמשת הח"כים שיתפלגו.

"מדובר בהצעת החלומות," סיפרו הגורמים על ההצעה של נתניהו לח"כי העבודה. "היא יכולה לכלול את תיקי הביטחון, התמ"ת והרווחה".

"צריך לשים לב שנתניהו מעביר לאחרונה הרבה יותר מסרים מדיניים מתונים, במטרה למשוך אליו חלק מהאנשים במפלגת העבודה," אמרו בשתי המפלגות.

בתוך כך, בבית היהודי סבורים כי בליכוד לא באמת מעוניינים לצרפם לקואליציה. גומרים בכירים במפלגה אמרו ל'מעריב' כי "ההתרשמות שלנו היא שבסך הכל מעוניינים למשוך אותנו מהברית עם לפיד, ואחרי שזה יקרה, ימרחו אותנו וימשכו זמן, ובסוף ישאירו אותנו מחוץ לקואליציה".

"בליכוד מנסים לנקוט במדיניות של הפרד ומשול, מולנו ומול יש עתיד. אבל אין לנו שום כוונה ליפול בפח הזה. בפועל, אנחנו לא מכירים שום הצעה נדיבה שהוצעה לנו. אנחנו שומעים על זה, כמו כולם, רק מכלי התקשורת", אומרים הגורמים.

לדבריהם, גם הרבנים הדתיים לא מעוניינים בצירוף החרדים לקואליציה. "מבחינתם זו הנקמה המתוקה", הסבירו הבכירים. "זה חלום היסטורי עבורם. התחושה שאנחנו מקבלים מהרבנים היא שאנחנו נאכזב אותם אם ניתן לחרדים להיכנס לקואליציה, אחרי שהם הפנו לנו את הגב והתעללו ברבנים שלנו במשך שנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר