מי פוצץ את הגוש הדתי?

אריאל: החרדים דחו אותנו, פרוש: בנט לא ענה לבקשה

מי דחה את יוזמת הגוש הדתי? טענות סותרות במפלגות החרדיות ו'הבית היהודי'. ח"כ אורי אריאל: "המפלגות החרדיות דחו אותנו", לעומתו ח"כ מאיר פרוש אומר ל'כיכר השבת' כי מי שלא אישר את רעיון הקמת הבלוק אלו דווקא אנשי 'הבית היהודי': "ישבנו עם בנט שהבטיח מענה, אך עדיין לא הגיב" (פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אריאל ופרוש (צילום: פלאש 90)

ח"כ מאיר פרוש מכחיש בתוקף את הטענות לפיהן המפלגות החרדיות דחו ברית עם מפלגת 'הבית היהודי' ואומר כי מי שהתנגד לבלוק הדתי אלו דווקא אנשי 'הבית היהודי'.

הבוקר אמר ח"כ אורי אריאל כי מפלגתו הציעה מספר פעמים למפלגות החרדיות הקמת חזית דתית, אך כל ההצעות נדחו על ידי המפלגות החרדיות.

הערב, בשיחה עם 'כיכר השבת' מכחיש ח"כ מאיר פרוש מ'יהדות התורה' את הדברים וטוען בתוקף כי העובדות הינן הפוכות לחלוטין ומי שלא אישר את ה"בלוק הדתי" אלו דווקא אנשי הבית היהודי.

"עוד לפני הבחירות נפגשנו בביתי אני, נפתלי בנט ואורי אריאל והיתה בינינו שיחה מאוד טובה וחיובית, התרשמתי מדבריהם כי הם מבינים את ערך לימוד התורה בעם היהודי וכי הם חפצים להמשיך ולשמור על מעמדם של בני הישיבות" אומר פרוש.

"בדקנו אפשרויות של שיתוף פעולה ועלתה נכונות עקרונית משני הצדדים כשאנחנו נתמוך מצידנו בחיזוק ההתיישבות ובצרכי המגזר שלהם והם בתמורה התחייבו לדאוג להגנת מעמדם של בני התורה".

"בנוסף" אומר ח"כ פרוש "גם בשבוע שעבר נפגשנו שוב אני, ומשה גפני יחד עם בנט ואריאל ושוחחנו בידידות רבה, העלינו מעל גבי השולחן פעם נוספת את הרעיון ליצור ברית משותפת במגוון הנושאים העקרוניים לנו ולהם כשהבהרנו שאנחנו נדאג לדברים החשובים להם ובתמורה הם ידאגו לנו".

"בתשובה להצעה בנט ביקש לחשוב על הנושא מספר ימים והבטיח להשיב לנו תשובה, בינתיים עברו מספר ימים ועדיין אנחנו מחכים לתשובה" אומר פרוש ושמץ של אירוניה מהול בתחושות אכזבה נשמע בקולו.

פרוש מדגיש בשיחה כי הוא אינו מאשים את בנט. "ייתכן וסגנון העבודה שלו שונה מאיתנו, הוא יותר מחושב, יותר זהיר ולכן לוקח לו זמן רב יותר לשקול את הדברים אך להגיד שאנחנו היינו אלו שדחינו את שיתוף הפעולה, אין זה נכון. להיפך, אנחנו עדיין מצפים לתשובה מהבית היהודי".

פרוש עונה לטענה לפיה גישתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן היא זו ש"טרפה" את הקלפים - כשלא תמך במוצהר באופציה הזאת ואף סרב לקבל את הרבנים הציונים הדתיים לפגישה בביתו - ושולל אותה לחלוטין: "זה ממש לא נכון ואני יכול לומר זאת גם מעדות אישית שלי".

"למרן ראש הישיבה חשוב ביותר הנושא של שמירת לימוד התורה והוא חושש וחרד מהפגיעה הקשה במעמדם של בני הישיבות ולכן אני שב ואומר כי לנציגי "דגל התורה" היה "אור ירוק" ויד ארוכה לפעול בעניין הבלוק הדתי שרצינו להקים ואין זה נכון לומר שבהוראתו הדבר ירד מן הפרק" אומר ח"כ פרוש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר