פרשה אקטואלית

אריה דרעי רומז: יאיר לפיד הוא "עגל הזהב" של הדור

מנהיג ש"ס, אריה דרעי, רומז כי יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד הוא "עגל הזהב" של דורנו, ומקשר זאת לפרשה הנוכחית: "מרביתו של העם מוצא פורקן בדמותו של עגל זהב אשר במחשבתם הוא ילך לפניהם וינהיג אותם". שבט לוי, אליבא דדרעי, הם מצביעי ש"ס ויהדות התורה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
חי עם הזמן. אריה דרעי (צילום: פלאש 90)

מנהיג ש"ס, אריה דרעי, רומז כי יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד הוא "עגל הזהב" של דורנו.

דרעי פרסם סטטוס בפייסבוק שבו כתב: "פרשת השבוע פרשת ׳כי תשא׳ מספרת לנו על עם ישראל במדבר הממתין לשובו של משה רבינו מן ההר שם הוא אמור לשהות 40 יום ו-40 לילה ולרדת עם לוחות הברית בידו".

בהתייחסות מרומזת ללפיד, ולהצלחתו בבחירות, כותב דרעי: "עם ישראל טועה בחישוב ולאחר 39 יום מששקעה החמה מאבד הוא את סבלנותו ומחפש אחר מנהיג אחר, מרביתו של העם מוצא פורקן בדמותו של עגל זהב אשר במחשבתם הוא ילך לפניהם וינהיג אותם".

שבט לוי, אליבא דדרעי, הם מצביעי ש"ס ויהדות התורה המהווים "מיעוט ריאלי". וכך הוא כותב בהקשר הזה: "למרות כל זאת, עדיין נותר בעם מיעוט ריאלי - שבט לוי, אשר הבין כי לא כל מה שנראה יפה ומבטיח מבחוץ, הוא גם כזה מבפנים, המיעוט הזה גם הבין כי גם אם עומדים לחלוף 40 הימים שהוקצבו לשובו של משה רבינו המנהיג, עדיין יש להמתין ובטח שלא למצוא תחליף בעגל זהב".

והמסקנה מפרשת השבוע: "מוסר ההשכל שיש לנו ללמוד מהפרשה הוא, כי לפעמים דווקא המיעוט בעם, זה שאין לו תוכן חיצוני להציע ועתיד כאילו מבטיח, זה שלא מסתנוור מעגל זהב, הוא זה אשר יודע להביט אל המציאות, להמתין בסבלנות, ובסופו של דבר גם יכול להציל את העם מאבדון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר