יהדות התורה הגישה הצעת חוק

אופוזיציה לוחמת: החרדים מבקשים לפזר את הכנסת

חבר הכנסת אורי מקלב הניח על שולחן הכנסת הצעת חוק לפיזור הכנסת ה-19, עליה חתומים כל חברי סיעתו. הסיבה: "עם פתיחת המו"מ הקואליציוני הודיעו ראשי מפלגות "יש עתיד" ו"הבית היהודי", כי הם מחרימים את המפלגות החרדיות ופוסלים ישיבה איתם" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
חברי יהדות התורה. נלחמים מהאופוזיציה (צילום: משה גולדשטיין)

עוד בטרם הוקמה הממשלה, סיעת 'יהדות התורה' פועלת כאופוזיציה לכל דבר: חבר הכנסת אורי מקלב הניח על שולחן הכנסת הצעת חוק לפיזור הכנסת ה-19, עליה חתומים כל חברי סיעתו.

מקלב הסביר: "על רקע תוצאות הבחירות, הטיל נשיא המדינה את מלאכת הרכבת הממשלה על יו"ר הליכוד ביתנו, ראש הממשלה המכהן, חה"כ בנימין נתניהו. נראה היה כי ראש הממשלה יוכל להרכיב במהירות ממשלה שתאחד ותאגד בתוכה סיעות מכל הקשת הפוליטית, מימין ומשמאל, דתיים ושאינם ממשלה רחבה שתייצג את מרבית אזרחי ישראל."

"ראש הממשלה אכן הודיע כי בכוונתו להקים ממשלה כפי שציפו ומצפים מרבית האזרחים, ממשלה שתעסוק בבעיות המטרידות ומציקות לכלל האזרחים, כפי שבא לידי ביטוי בקמפיינים של המפלגות השונות במערכת הבחירות.

"עם פתיחת המו"מ הקואליציוני הודיעו ראשי מפלגות "יש עתיד" ו"הבית היהודי", המייצגים מיעוט של 31 מנדטים מתוך 120, כי הם מחרימים את המפלגות החרדיות ופוסלים ישיבה משותפת בממשלה, ובכך למעשה מאלצים את ראש הממשלה להקים קואליציה בהכרח ולא ברצון.

מקלב רומז כי נפתלי בנט ויאיר לפיד לא מנוסים ומונעים משנאה, ופועלים לשלילת זכויות המיעוט: "ממשלה זו תפעל כממשלה בתוך ממשלה ולא תוכל לטפל בנושאים הבוערים שעל סדר היום. הממשלה תנוהל בידי אנשים חסרי ניסיון המונעים משנאה לאחר, כפיית דעה, החרמה ושלילת זכויות המיעוט, ובהעדר משילות, תוך סיכון עתידה הכלכלי והביטחוני של מדינת ישראל. ולפיכך מוצע לפזר את הכנסת התשע-עשרה ולקיים בחירות בתוך 90 יום, מיום קבלת החוק" כתב מקלב.

הצעת החוק באה לאחר שהתברר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון להקים ממשלה ללא חרדים, בעקבות סרובם העיקש של יאיר לפיד ונפתלי בנט לשבת יחד עם המפלגות החרדיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות