אופוזיציה לוחמנית

שלי יחימוביץ' נגד בנט: "אחי, איפה התעסוקה?!"

עוד טרם קמה לה הממשלה, המיועדים לשבת בספסלי האופוזיציה לא טומנים את ידם, ויוצאים להתקפה נגד חברי הממשלה החדשה. יו"ר 'העבודה', שלי יחימוביץ', תוקפת הבוקר את נפתלי בנט, על שינוי שם משרדו ל"כלכלה ומסחר", ותוהה: "אחי, איפה התעשייה הישראלית?! אחי, איפה התעסוקה?!" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
שר הכלכלה והמסחר נפתלי בנט (צילום: פלאש 90)

אופוזיציה לוחמנית: יו"ר 'העבודה', חברת-הכנסת שלי יחימוביץ', תוקפת הבוקר (ראשון) את שר הכלכלה ומסחר הנכנס, נפתלי בנט, בעיקר על רקע שינוי שם המשרד.

משרד התעשיה, המסחר והתעסוקה, שונה לבקשת בנט וייקרא מעתה ואילך משרד הכלכלה והמסחר. "אחי, איפה התעשייה הישראלית?! אחי, איפה התעסוקה?!", תוקפת יחימוביץ' בדבריה את בנט, תוך כדי עקיצה בשימוש המילה 'אחי' של בנט.

"מעשהו הראשון של שר התמ"ת הנכנס נפתלי בנט היה שינוי שם המשרד. לא עוד שר התמ"ת (תעשיה, מסחר ותעסוקה), אלא מעתה אמרו: שר הכלכלה והמסחר, (אגב אם אתם חושבים שהכוונה היתה לפשט ולקצר אז שימו לב לתוארו כעת: "'שר הכלכלה והמסחר, השר לענייני דת והשר לענייני ירושליים והתפוצות')", כותבת יחימוביץ'.

"למה? כי 'כלכלה' נשמע יותר חשוב?", היא תוהה בעקוצנות, "למה מתוך שלוש הרגליים הכל-כך חשובות האלה, תעשייה מסחר ותעסוקה - נבחר דווקא המסחר (החשוב לכשעצמו)? התעשייה הישראלית נעלמה בן לילה, איתה העבודה והתעסוקה".

לטענת יחימוביץ', יש סיבה מאחורי שינוי השם: "מעכשיו כולנו סוחרים ואף אחד לא מייצר יותר כלום? במה נסחר אם לא נייצר? רק במוצרים מיובאים? ממה מגיעות צמיחה ותעסוקה, אם לא מתעשייה ומיצוא? תגידו, מדובר רק על שם של משרד. לא נורא. אבל מאחורי שנוי השם מסתתר תהליך כואב: שליטי הון, שמתמחים בתרגילים פיננסיים בכסף שלא שייך להם אלא בא מהחסכונות שלכם - החליפו את מקומם של תעשיינים אמיתיים, שבנו את המדינה ומייצרים מקומות עבודה אמיתיים".

"ועוד משהו", מוסיפה יחימוביץ', "משרד התמ"ת הוא האחראי הבלעדי על אכיפת חוקי העבודה במדינה. ישראל במקומות האחרונים בכל הסטדנרטים הבינלאומיים של שמירה על חוקי העבודה. מספר הפקחים לעובד הוא מהנמוכים ב-OECD (שני רק למקסיקו) אז השמיכה קצרה מלהושיע וחוקי עבודה מופרים כל הזמן. על גבם של העובדים העניים ביותר".

לסיום כותבת יו"ר 'העבודה': "אז אח שלי, אני באמת מאחלת לך הצלחה מכל הלב. אבל אל תשכח את המעשה הציוני של תעשייה כחול לבן, ואל תשכח את העובדים. בעיקר את החלשים שבהם, שזקוקים לך במיוחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר