יאיר לפיד על השביתה: משבר מיותר

שר האוצר יאיר לפיד התייחס הבוקר לשביתה בעקבות אישור הסכם 'שמים פתוחים' ואומר כי "השביתה מיותרת". לדבריו, "זהו הסכם טוב ונכון לאזרחי ישראל, לכלכלה ולתיירות" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
לפיד נחלץ מהמפגינים, אתמול (צילום: פלאש 90)

שר האוצר יאיר לפיד התייחס הבוקר (שני) לראשונה להסכם 'שמים פתוחים' ולשביתה בחברות התעופה בעקבות ההסכם ואומר כי זהו משבר מיותר.

"השביתה מיותרת", אומר לפיד ומוסיף כי "הסכם 'שמים פתוחים' הוא עובדה מוגמר, זהו הסכם טוב ונכון לאזרחי ישראל, לכלכלה הישראלית ולתיירות הישראלית".

"יחד עם זאת", הוסיף לפיד, "יש להתייחס לבעיות המיוחדות של החברות הישראליות, הנובעות בעיקר מצרכי האבטחה הייחודיים שלהן. הוריתי לצוותים המקצועיים במשרדי להביא לפתרון שיסייע לחברות התעופה הישראליות במציאות המתחדשת של השמים הפתוחים".

כזכור הסכם 'שמים פתוחים' בין ישראל לאיחוד האירופי שאושר בממשלה, אמור לבטל הסכמים דו צדדיים שקיימים היום בין ישראל למדינות האיחוד ומגדירים את יעדי הטיסה. לפי ההסכם החדש, כמעט שלא תהיה מניעה לחברת תעופה ישראלית לטוס לכל יעד באירופה ולהיפך. הגדלת היצע הטיסות אמור להוזיל את הכרטיס לנוסע הישראלי ולתייר שבא לארץ, אם כי בנוסח ההסכם ודברי ההסבר להסכם כפי שהוצגו לממשלה לא מצוין מחקר או בדיקה שתומכים בטענה הזו.

בתגובה לאישור ההסכם, פתחו חברות התעופה הישראליות - אל על, ישראייאר וארקיע בשביתה והודיעו כי ימשיכו בשביתה עד להודעה חדשה.

בתוך כך שר האוצר יאיר לפיד צפוי הצהריים להגיע לכנסת ולראשונה להשיב בשם הממשלה לשבע הצעות אי אמון שהגישה האופוזיציה לדיון הראשון של מושב הקיץ בכנסת ה-19.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר