האופוזיציה תהפוך ללא רלוונטית?

בליכוד ביתנו מציגים: חוק שיקשה על הפלת ממשלה

זעם בקרב חברי האופוזיציה: יו"ר וועדה חוק חוקה ומשפט ח"כ דוד רותם, ח"כ דוד רותם, יגיש ביום ראשון הקרוב הצעת חוק שתקשה על האופוזיציה להפיל את הממשלה. לפי החוק, 61 ח"כים יידרשו בשביל הצעת אי אימון. בנוסף, אחוז החסימה בבחירות יוכפל. ח"כ אלי ישי: "ההצעה הייתה מתקבלת באפריקה" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראשי הליכוד ביתנו, ליברמן ונתניהו (צילום: פלאש 90)

הצעת החוק של הליכוד ביתנו שתחליש דרמטית את כוח האופוזיציה: יו"ר וועדה חוק חוקה ומשפט ח"כ דוד רותם מתכוון להגיש ביום שני הקרוב לוועדת השרים לחקיקה הצעת חוק 'להגברת המשילות' כלשונו.

על פי הצעת החוק, הצעת אי אימון תוגש לפחות על ידי 61 חברי כנסת ותציב מועמד לראשות הממשלה, ובמידה והמועמד לראשות הממשלה לא יצליח להקים ממשלה חדשה, הכנסת לא תפוזר והממשלה שכיהנה קודם הצעת אי האמון תמשיך לכהן.

עוד בהצעת החוק של דוד רותם: אחוז החסימה בבחירות יעלה לארבעה אחוזים (כיום שני אחוזים). וכן תחוקק דרישת יאיר לפיד על הגבלת מספר השרים בממשלה ל-19 שרים כולל רה"מ וארבעה סגני שרים בלבד.

כמו כן, לא תידרש הסכמת נשיא המדינה להחלטת ראש ממשלה לפזר את הכנסת ולצאת לבחירות.

יוזם הצעת החוק דוד רותם אמר: "הצעת חוק זו הינה מימוש ההבטחה שלנו לבוחרים לחיזוק המשילות והכנסת, לא ייתכן שראש הממשלה והממשלה בכלל יהיו נתונים לסחטנות ותעלולים פרלמנטריים אין סופיים".

רותם הוסיף ואמר: "העם בחר בממשלה על מנת שזו תמשול ותנהל את ענייני המדינה. ועלינו לאפשר לה זאת, כל מי שטובת המדינה והחיים התקינים של האזרחים כאן עומדים לנגד עיניו צריך לתמוך בהצעה זו".

ח"כ אלי ישי הגיב להצעת החוק ואמר: "לדעתי- אין ספק שהצעת החוק המדוברת הייתה מתקבלת בברכה בחלק ממדינות דרום אמריקה. הצעת החוק הנ"ל רק ממחישה את הצורך בהצעות אי-אמון וכן את חובת הכנסת להציע לחלק מחבריה לעבור קורסים במבוא לדמוקרטיה ואזרחות".

יו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ הגיבה ואמרה: "בעודו יושב על ספסל הנאשמים ואפילו מנוע מלהיות שר בממשלה רוקח ליברמן חקיקה דיקטטורית המתאימה היטב לאופיו ולאופיה של מפלגתו אך אינה עולה בקנה אחד עם ערכי מגילת העצמאות ועם רעיון המדינה היהודית והדמוקרטית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר