נפתלי בנט מגבה את יאיר לפיד: "נכון ואחראי"

כמה טוב שיש חברים: יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, זוכה לגיבוי נחרץ מבן בריתו נפתלי בנט. "היה "פיצוץ" בצינור הכסף של ישראל. כל חודש בזבזנו כסף שאין לנו. עוד דליפה ועוד דליפה, דהרנו כלפי פשיטת רגל ודאית. אז לפיד הניח חסם עורקים מיידי. לעצור את הדימום", כתב בנט

יוני גבאי | כיכר השבת |
אחד מקצץ, השני מגבה. בנט ולפיד (צילום: פלאש 90)

על רקע הביקורת הציבורית הקשה שמוטחת בשר האוצר ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, מתייצב נפתלי בנט לצד בן בריתו, ומגבה אותו בכל פה. "לא בערך. לא ליד. אני מגבה את יאיר לפיד", כתב בנט בפייסבוק.

בנט הסביר את המניעים שעומדים מאחורי הגזירות הכלכליות: "היה "פיצוץ" בצינור הכסף של ישראל. כל חודש בזבזנו כסף שאין לנו. עוד דליפה ועוד דליפה, דהרנו כלפי פשיטת רגל ודאית. אז לפיד הניח חסם עורקים מיידי. לעצור את הדימום. ידענו שאין ברירה. זה הדבר הנכון והאחראי היחיד. גם אם זה מאד, מאד לא פופולרי".

בנט הודף את הביקורת שלפיד סופג. "קל מאד לעמוד מן הצד, לבקר, לגמגם או לשתוק. אבל אנחנו בסירה הזאת ביחד. אי אפשר לסגור גירעון של 50 מיליארד ש"ח ללא החלטות כואבות".

בנט הוסיף: "יש לממשלה זו 4 שנים. את מה שצריך לתקן, נתקן. צריך לקחת אחריות גם כשקשה, גם כשלא נעים. אנחנו, חברי הממשלה, איננו קהל ביציע. אנחנו שחקנים במגרש".

לפיד. סופג ביקורת (צילום: פלאש 90)

אתמול היה זה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שגיבה את התוכנית הכלכלית של לפיד.

בשיחה עם כתבים במטוס, בדרכו לבייג'ינג, אמר נתניהו: "אני לא מתכוון להתערב בתקציב כפי שהוגש לממשלה, למעט נושא אחד שנשאר פתוח, שהוא תקציב הביטחון שצריך להיפתר".

ביום שלישי זינק מחיר חפיסת סיגריות ב-3-2.5 שקלים, זאת לאחר ששר האוצר יאיר לפיד חתם על תיקון לצו תעריף המכס ומס הקנייה לפיו יועלה המס המוטל על סיגריות, טבק לסיגריות, סיגרים וסיגרלות. החתימה - כחלק מההיערכות לתקציב לשנים 202013. תוספת המס הצפויה הינה כ-800 מיליון שקל לשנה.

במסגרת הצו, יוטל מס בשיעור של כ-10% על מלאי הסיגריות הקיים בידי עוסקים ומס בסכום של 159.18 שקל לקילוגרם על מלאי של טבק לסיגריות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר