טיבי: למה אמרו שהרוצח ערבי?; זאב: תפסיק להיות שחקן

חבר הכנסת אחמד טיבי, מחה נגד התקשורת שמיהרה לדווח כי מאחורי הטבח בבאר שבע עמד תושב רהט, וספג מתקפה מח"כ ניסים זאב: "תפסיק להיות שחקן, אתם מאושרים". צפו בוידאו (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: פלאש 90. וידאו: ערוץ הכנסת)

במהלך נאום במליאת הכנסת תקף ח"כ ניסים זאב את ח"כ אחמד טיבי שגינה את העובדה שהתקשורת מיהרה לדווח היום (שני) כי הרוצח בבנק בבאר שבע הוא ערבי תושב רהט, זאב אמר לטיבי: "תפסיק להיות שחקן פה".

מדברי זאב: "חבר הכנסת אחמד טיבי, מה כולך מקים זעקה גדולה ומרה. אז הייתה טעות. חשבו שזה תושב רהט. מה, אתה כל כך נפגע? תפסיק להיות שחקן פה, כאילו אתה מרגיש איזו מין עוולה נעשית לך. אז בתקשורת תיקנו. הנה, אתה תיקנת עכשיו. כל התקשורת שמעה אותך, ומחר אתה תראה גם כן ב"קול ישראל", ב"רשת ב'", וכולם יידעו שזה לא איש תושב רהט".

"אז למה לעשות מזה עניין" פנה זאב לחברי הכנסת הערבים: "אתה עומד פה שלוש דקות, משמיץ את מדינת ישראל וכאילו שיש פה איזו מדיניות רק להשמיץ את הערבים, והערבים מסכנים ונרדפים. די. תאמין לי שאתם מאושרים עלי אדמות. איפה אתם זוכים ליחס כזה בכל המזרח-התיכון".

בהמשך דבריו, התייחס זאב לרפורמה של שר הדתות נפתלי בנט וסגנו הרב אלי בן דהן במשרד לשירותי דת: "מה יש בשירותי הדת והמהפכה? מה היעדים שלהם בכלל? הלא ראש הממשלה אריק שרון עמד פה ב-2002 ואמר: אנחנו מקצצים בכל הנושא של התקציב. אנחנו עכשיו נוכל לצמצם את הגירעון, ותראו מה הפלא. מה הוא הביא לנו, איזו בשורה טובה: אנחנו מבטלים את משרד הדתות, אנחנו מוחקים אותו מהמפה הלאומית של מדינת ישראל, לא יהיה עוד משרד הדתות, רחמנא ליצלן".

"אני אומר לכם" המשיך זאב את דבריו מעל דוכן הנואמים: "אתם הבית היהודי, שאתם היום נהנים מהפרות של ש"ס – כל הכבוד לכם. אתם בקואליציה היום. אנחנו נאבקנו להחזיר את משרד הדתות בשלבים במאבקים הקואליציוניים ולהחזיר את הכבוד של הרבנות הראשית לישראל, והיום אתם הולכים להחריב אותה. אני אומר לך, כי המטרה שלכם היא לצמצם את המועצות הדתיות זו לא סתם איזו שהיא מטרה".

"אתם רוצים להכניס בדלת האחורית את כל העניין של רבני צוהר, את כל העניין של הנישואים שיהיה הרבה יותר קל. במה יהיה יותר קל? הרי ההלכה היא אותה הלכה. התורה היא אותה תורה. אם יש רב רושם נישואים שצריך להיכנס לסוגיה של גיור, מה הוא מבין כל כך בגיור?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר