לפיד: לא מוותרים בסנטימטר על העקרונות

בעקבות הפיצוץ בוועדת פרי בשל המחלוקת על הסנקציות הפליליות אומר שר האוצר יאיר לפיד: "אנחנו לא מוותרים בסנטימטר על העקרונות". השר יעקב פרי הצהיר כי "חוק למראית עין - יסוכל" ובפורום לשוויון בנטל מבקשים לפרק את וועדת פרי (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
לפיד ופרי (צילום: פלאש 90)

ישיבת ועדת פרי לאישור המתווה לשוויון בנטל פוצצה הלילה (שני) בעקבות חילוקי דעות מהותיים על סעיף הטלת הסנקציות הפליליות במידה ויעדי הגיוס לא יושגו.

יו"ר 'יש עתיד', שר האוצר יאיר לפיד שנתן ליו"ר הוועדה יעקב פרי את ההנחיה לפוצץ את הישיבה, התייחס הבוקר לנושא ואמר: "הנה הוכחה שאנחנו לא מוותרים בסנטימטר על העקרונות שלנו".

באשר לחוק עצמו, אמר לפיד כי "בתוך 3 שנים 70% מהצעירים החרדים כבר יתגייסו. אם זו לא מהפיכה, אני לא יודע מהי מהפיכה".

גם יו"ר הוועדה לגיבוש החוק החדש לשוויון בנטל, יעקב פרי, אומר הבוקר כי "כל ניסיון לייצר חוק רק למראית עין - יסוכל".

על מה שהתרחש בישיבה שפוצצה, כתב פרי בעמוד הפייסבוק שלו: "אחרי לילה ארוך, בו אושרו רוב סעיפי החוק, חלקם היסטוריים, הפסקתי את ישיבת הועדה. ההתנגדות המפתיעה של חלק מן השרים באשר לחובת הגיוס במתווה הקבע והחלת חוק שירות בטחון על תלמידי הישיבות המשתמטים, חייבו אותי לקבל החלטה".

פרי מבטיח שלא לוותר ולגייס את תלמידי הישיבות ללא שום שינוי: "חובת השירות היא לב ליבה של מתווה הגיוס החדש ואיני מתכוון לוותר על עקרון זה. אנו מחויבים להגביר את השוויון בנטל בקרב הציבור הישראלי - הבטחנו, ולא נפר זאת".

פרי סיים את דבריו וכתב: "הדבר ייעשה רק על ידי חוק אחד, עם גיוס אחד, לכולם. כל ניסיון לייצר חוק רק למראית עין - יסוכל".

בתוך כך, הפורום לשוויון בנטל מבקשים לפרק את וועדת פרי, בהודעה שהוציאו אנשי הפורום נאמר: "לפי מה שמסתמן, לא רק שוועדת פרי לא תקדם את השוויון בנטל, אלא שהיא תביא לנזק רב שנים".

אנשי הפורום הוסיפו כי "יעקב פרי הוא אדם מכובד ורציני וחבל שהוא מתבזה כך, ברור שהממשלה הזו לא תביא לגיוס".

בסיום דבריהם קראו לפרק את הוועדה: "עדיף שהוועדה תפורק ונחזור לחוק שירות ביטחון כללי שבו כולם מתגייסים בגיל 18 ומי שלא ;- משלם את המחיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר