המחלוקת על חוק הגיוס

השר יעלון: "יש עתיד רוצים להבעיר את הרחוב החרדי"

המשבר בקואליציה: שר הביטחון משה בוגי יעלון תוקף בחריפות את התעקשותו של יו"ר 'יש עתיד' על סעיפים במתווה הגיוס שגובש: "יש עתיד רוצים להבעיר את הרחוב החרדי, אני לא אתן לזה יד". יו"ר האופוזיציה האשימה את לפיד ב"להט לייצר סכסוך". מנגד: ח"כ שקד מונתה ליו"ר הועדה לשוויון בנטל (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד ובוגי יעלון (צילום: פלאש 90)

המחלוקת על חוק הגיוס: שר הביטחון בהווה והרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון יוצא במתקפה נגד השר יאיר לפיד ואומר כי מפלגת 'יש עתיד' רוצה להבעיר את הרחוב החרדי.

בפתח ישיבת סיעת הליכוד שעסקה במסקנות ועדת פרי אמר יעלון כי: "יש עתיד רוצים להבעיר את הרחוב החרדי, אני לא אתן לזה יד".

יעלון הוסיף ואמר: "המתווה המשותף שונה מהמצע שהציגה 'יש עתיד' בבחירות. ביום חמישי הוציאו ביש עתיד הצעת מחליטים שאנחנו לא ראינו קודם. ראיתי בפסקה הזאת התרסה".

גם שרת התרבות והספורט לימור לבנת ביקרה את מסקנות הוועדה ותקפה אישית את יו"ר הוועדה השר יעקב פרי באומרה: "הבעיה היא שהוא מנהל משא ומתן עם התקשורת ולא עם חברי הוועדה".

יאיר לפיד מאיים להפיל את הממשלה, צפו. (צילום: אלי מנדלבאום - ynet)

יו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ הגיבה לדבריו של לפיד כי יפיל את הממשלה במידה ולא יהיה שוויון בנטל ואמרה בפתח ישיבת סיעת 'העבודה': "כפי שהדברים מתנהלים עכשיו, גיוס החרדים לא רק שלא יגבר אלא ייפסק לחלוטין".

"מרוב להט להכות ולייצר סכסוך" האשימה יחימוביץ: "נוצרים נזקים אדירים. זה נראה בדיוק כמו חוק טל אבל בתנאים יותר גרועים. התוצאה תהיה גיוס של פחות חרדים בגלל כמה שיותר כותרות. אנו מסתייגים מהצורה הפופוליטסית והזולה שבה כל גורמי הממשלה מתייחסים לסוגיה הזו".

המשבר בקואליציה החל כאשר שר הביטחון משה (בוגי) יעלון הודיע כי הוא מתנגד להחלת סנקציות אישיות על תלמידי הישיבות החרדים שלא יגיעו להתגייס לצה"ל.

מוקדם יותר, איים יו"ר יש עתיד יאיר לפיד: "אני רוצה להיות מאוד ברור לגבי השוויון בנטל, יהיה שוויון בנטל או שהממשלה הזאת תתפרק".

לפיד הוסיף ואמר בפתח ישיבת סיעתו כי: "אני לא מציע לאף אחד להתבלבל בגלל זה שאני מתנהג באופן אחראי כשר אוצר, מי שחושב ש'יש עתיד' תתקפל בנושא של השוויון בנטל פשוט לא מבין אותנו וגם לא מכיר אותנו".

במקביל, סיעת הבית היהודי אישרה בישיבתה הצהריים (שני) כי יו"ר הסיעה ח"כ איילת שקד תעמוד בראש ועדה לשוויון בנטל שתוקם לצורך טיפול בחוק, לאחר אישורו שהחוק יאושר בוועדת שרים לענייני חקיקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר