ועדת פרי תתכנס; ההערכות: סעיף הסנקציות יאושר

ועדת פרי לשוויון בנטל תתכנס מחר (רביעי) ותדון שוב במתווה הגיוס, כתוצאה מהתעקשות 'יש עתיד', צפוי סעיף הסנקציות לעבור גם הוא ולזכות לתמיכת חברי הועדה (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ועדת פרי (צילום: אוהד צויגנברג, פלאש 90)

חוק הגיוס מגיע להכרעה: מחר (רביעי) צפויה להתכנס ועדת פרי שגיבשה את מתווה הגיוס החדש, בכדי לדון בסעיפים עליהם קיימת מחלוקת בין חברי הוועדה.

הנושא המרכזי הנתון במחלוקת הוא הטלת הסנקציות הפליליות ואישיות נגד תלמידי ישיבה חרדיים שלא יתגייסו לצה"ל, עליהן מתעקשים ב'יש עתיד'.

עוד בנושא:
פיצוץ בוועדת פרי על הסנקציות הפליליות
לפיד: לא מוותרים בסנטימטר על העקרונות
שאול מופז לאנשי 'יש עתיד': אל תתקפלו

על פי ההערכות, למרות חילוקי הדעות, חברי הוועדה ייאשרו גם את הסעיפים שבמחלוקת.

כזכור, בימים האחרונים נוצר משבר בין 'יש עתיד' ו'הליכוד ביתנו', כאשר ב'יש עתיד' התעקשו על הטלת הסנקציות, כאשר מנגד ב'הליכוד ביתנו' הביעו שרים בכירים התנגדות למהלך.

הפיצוץ בין חברי הקואליציה הוביל אמש (שני) להצהרה חריגה מפיו של שר האוצר ויו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד, לפיה באם הסעיפים אותם דורשת 'יש עתיד' לא יאושרו, הרי שמפלגתו של לפיד לא תהסס לפרוש מהקואליציה גם במחיר של פירוק הממשלה חודשים ספורים בלבד לאחר הקמתה.

"אני רוצה להיות מאוד ברור לגבי השוויון בנטל, יהיה שוויון בנטל או שהממשלה הזאת תתפרק", פתח לפיד את דבריו בישיבת הסיעה אמש.

"מהרגע הראשון 'יש עתיד' לקחה על עצמה להיות החלק האחראי והיציב בממשלה, גם בהעברת התקציב וגם בהצבעות בכנסת", המשיך לפיד, "אני לקחתי על עצמי את כל החלקים הקשים והלא נעימים של ישיבה בקואליציה, אבל אם מי-שהוא חושב שאני הלכתי לפוליטיקה רק בשביל לפתור את הקטסטרופה הכלכלית שהשאירה פה הממשלה הקודמת אז הוא לא מבין מה אנחנו עושים פה".

לפיד הוסיף ואמר כי "אני לא מציע לאף אחד להתבלבל בגלל זה שאני מתנהג באופן אחראי כשר אוצר, מי שחושב ש'יש עתיד' תתקפל בנושא של השוויון בנטל פשוט לא מבין אותנו וגם לא מכיר אותנו".

מנגד, שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אמר כי הטלת הסנקציות האישיות לא מקובלת עליו, כאשר הוא אף מאשים את יש עתיד ברצות ללבות אש ברחוב החרדי: "יש עתיד רוצים להבעיר את הרחוב החרדי, אני לא אתן לזה יד". יעלון הוסיף ואמר: "המתווה המשותף שונה מהמצע שהציגה 'יש עתיד' בבחירות. ביום חמישי הוציאו ביש עתיד הצעת מחליטים שאנחנו לא ראינו קודם. ראיתי בפסקה הזאת התרסה".

מאוחר יותר אמש, ביקש ראש הממשלה בנימין נתניהו מהשר יעלון שלא להתנגד לסנקציות ולהביא לפיצוץ עם יש עתיד: "אם יהיה צורך, נגיע לדיון בסעיף הזה בהמשך החקיקה" אמר נתניהו בשיחה ליעלון, "בהמשך החקיקה נבדוק את ההתאמה להסכמים הקואליציוניים. לא נכון יהיה לעכב את החוק עכשיו. מדובר במשבר פוליטי מדומה. הפערים ממילא אינם גדולים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר