אושר בקריאה ראשונה: שילוב נשים בוועדה לבחירת דיינים

הצעת החוק לשילוב נשים בוועדה לבחירת דיינים אושרה לאחר חצות הלילה (שלישי) במליאת הכנסת בקריאה ראשונה ברוב של 45 חברי-כנסת בעד וחמישה מתנגדים (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מליאת הכנסת (צילום: פלאש 90)

הצעת החוק לשילוב נשים בוועדה לבחירת דיינים אושרה לאחר חצות הלילה (שלישי) במליאת הכנסת בקריאה ראשונה ברוב של 45 חברי-כנסת וחמישה מתנגדים.

ההצעה שאושרה היא מיזוג של שתי הצעות חוק של ח"כ שולי מועלם (הבית היהודי) וזהבה גלאון (מרצ), לפיה, בוועדה למינוי דיינים, לפחות אחד משני הנציגים של הממשלה, הכנסת ולשכת עורכי הדין יהיה אישה.

בנוסף, נקבע בהצעת החוק כי מספר חברי הוועדה יגדל מ-10 ל-11 חברים, כאשר החברה נוספת תהיה טוענת רבנית שתבחר הרשות לקידום מעמד האישה.

ההצעה גם קובעת כי בחירת דיין לבית הדין הרבני הגדול תהיה ברוב של לפחות 8 מתוך 11 חברי הוועדה או ברוב המשתתפים בוועדה במקרה ומספר המשתתפים בהצבעה יהיה פחות מ-11.

כיום, בוועדה לבחירת דיינים מכהנים עשרה חברים - שני הרבנים הראשיים לישראל, שני דיינים מבית הדין הרבני הגדול, שני שרים שאחד מהם הוא שר המשפטים, שני חברי כנסת ושני נציגים של לשכת עורכי הדין.

בדברי ההסבר להצעת החוק נטען כי ארבעה חברי בוועדה הם וודאי גברים, "אף שהנשים הן כ- 50% מהציבור שנזקק לשירותי בתי הדין הרבניים, הדיינים כולם הם גברים, ועל כן יש חשיבות גדולה לכן שלכל הפחות בוועדה יינתן להן ייצוג הולם".

כאמור, לאחר דיון סוער במליאת הכנסת, הצעת החוק עברה בקריאה ראשונה ברוב של 45 ח"כים שתמכו בהצעה מול חמישה מתנגדים.

בתוך כך, מוקדם יותר אמש, בחרו חברי-הכנסת בהצבעה חשאית את נציגי הכנסת בוועדות לבחירת שופטים, לבחירת דיינים, למיוני קאדים ולמינוי קאדים מד'הב.

בהצבעה לבחירת שני נציגים לוועדה לבחירת שופטים נחלה הקואליציה הפסד צורב לאופוזיציה, לאחר שנבחרו חברי הכנסת יצחק הרצוג (העבודה) עם 78 קולות ויצחק כהן (ש"ס) עם 65 קולות. מועמד הקואליציה ח"כ דודו רותם לא נבחר לאחר שקיבל רק 61 קולות.

לוועדה לבחירת דיינים נבחרו הח"כים אלי ישי (ש"ס) עם 80 קולות, וח"כ שולי מועלם (הבית היהודי) עם 70 קולות. ח"כ מרב מיכאלי הפסידה בהצבעה לאחר שקיבלה 47 קולות.

לוועדת המינויים לקאדים נבחרו חברי הכנסת ראובן ריבלין (הליכוד ביתנו) שקיבל 94 קולות, ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) עם 82 קולות וח"כ עפו אגברייה (חד"ש) שקיבל 39 קולות.

לוועדת המינויים לקאדים מד'הב נבחרו ח"כ חמד עמאר הליכוד ביתנו שקיבל 88 קולות בעד ו-11 נגד, וח"כ לשעבר מגלי ווהבה שקיבל 94 קולות בעד ו-11 נגד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר