וינשטיין הסתייג מחוק הגיוס וועדת פרי הוסיפה סעיפים

היועץ המשפטי לממשלה הסתייג מסעיפי חוק הגיוס בשל חוסר שוויוניות והוועדה הוסיפה שני סעיפים לפיהם דחיית השירות לגיל 21 ושירות תלמידי ההסדר יחוקקו כהוראת שעה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
לא שוויונית", הוועדה לשוויון הנטל (צילום: פלאש 90)

היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין קובע הבוקר (שלישי) כי התוכנית לשוויון בנטל שהוסכמה על הבית היהודי והוכנה על ידי השר יעקב פרי מ'יש עתיד' אינה חוקית בחלק מסעיפיה.

בחוות דעת שהגיש וינשטיין לוועדת פרי, נכתב כי "הצעת החוק לשוויון בנטל אינה שוויונית. העובדה שבני ישיבות ההסדר משרתים רק 17 חודש איננה שוויונית. אין מקום להבחין בין תלמידי ישיבות מסוג אחד (חרדים - י.כ.) לתלמידי ישיבות מסוג אחר (ישיבות ההסדר - י.כ.)".

וינשטיין הדגיש כי בארבעת השנים הקרובות שהם "תקופת ההסתגלות" של החוק, יהיה ניתן שישיבות ההסדר ישרתו רק 17 חודש: "בתקופת ההסתגלות זה עובר, אך נדרש לכך בעוד ארבע שנים".

צפו: נאום 'אחיי החרדים' של יאיר לפיד

השר עמיר פרץ (התנועה) התראיין הבוקר לגלי צה"ל והגיב לדברי וינשטיין: "מדובר באי שוויון בלתי סביר, ראוי לקבל הכרעה מיידית לגבי הארכת השירות של תלמידי ההסדר ל-24 חודשים".

בעקבות חוות הדעת, הוסיפה ועדת פרי שני סעיפים בחוק הגיוס, בטרם אישרה אותו להעברה לוועדת השרים לענייני חקיקה שתדון בו ביום ראשון הקרוב.

הוועדה הוסיפה כי דחיית השירות לגיל 21 והאפשרות לעשות שירות אזרחי כחלופה לשירות צבאי יחוקקו כהוראת שעה שיפוג בשנת 2020 ולא כהסדר קבוע. בשנת 2020 תחליט הכנסת האם להאריך את הוראת השעה.

בנוסף, הוסיפה הוועדה כי מסלול השירות של תלמידי ישיבות ההסדר שהוארך בחודש בלבד, יהיה עד שנת 2017, כאשר בתום תקופת הביניים יידון מחדש הנושא ואורך מסלול השירות של תלמידי ההסדר.

השר יעקב פרי, הודה לשרים על העבודה, והדגיש כי מדובר בצעד דרמטי להגברת ערך השוויון. "לציבור המשרתים יש רוב מוחץ בבית המחוקקים, אני מאמין שאנחנו בדרך לחוק היסטורי", אמר פרי.

מתוך חוות הדעת של ווינשטיין. צילום: אילאיל שחר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר