מושב הקיץ: כך פעלו חברי-הכנסת ב-613 הצבעות במליאה

במהלך מושב הקיץ של הכנסת, שהחל ב-22 באפריל ונמשך עד ה-3 לאוגוסט, נכחו הח"כים בממוצע רק ב-46% מתוך 613 ההצבעות שנערכו במליאת הכנסת. הדירוג (פוליטי, בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מליאת הכנסת (צילום: פלאש 90)

במהלך מושב הקיץ של הכנסת, שהחל ב-22 באפריל ונמשך עד ה-3 לאוגוסט, נכחו חברי הכנסת בממוצע רק ב-46% מתוך 613 ההצבעות שנערכו במליאה.

מהנתונים שפורסמו ב"הארץ", עולה כי שני חברי-הכנסת של סיעת 'קדימה', שאול מופז וישראל חסון נמצאים במקומות האחרונים ברשימת השתתפות חברי-הכנסת בהצבעות. חסון השתתף ב-29 הצבעות מתוך 613 ומדורג במקום ה-120 ברשימה. מופז מדורג במקום ה-112.

להגנתו, טען חסון כי הרבה להתקזז עם שרי ממשלה וחברי קואליציה. "התקזזתי, לא חשבתי שזה עניין כל כך מהותי. מותר לנו, בגילנו, להיות ענייניים. אני יושב במליאה ומשתתף בדיונים. חשבתי שזה יהיה נכון להתקזז עם שר כזה או אחר", הסביר חסון ל'הארץ'.

במקום ה-119 בדירוג, אחד לפני אחרון, נמצא יו"ר ש"ס המודח, ח"כ אלי ישי, שהשתתף ב-35 הצבעות בלבד. מזה כשבועיים שוהה ישי בצרפת, ונעדר מהמליאה גם בתקופת ההצבעה על התקציב. גורם בש"ס אמר ל"הארץ" כי מאז הודח מתפקיד יו"ר ש"ס הוא איבד עניין בפעילות פוליטית וניטלה ממנו רוח העשייה.

עם זאת, גם חבריו למפלגה, המנהיגים כיום את ש"ס, היו"ר אריה דרעי ויו"ר הסיעה אריאל אטיאס, מיעטו להשתתף בהצבעות במליאה. דרעי דורג במקום ה-101 ואטיאס במקום ה-109.

בדירוג, מוביל מטבע הדברים יו"ר הקואליציה ח"כ יריב לוין (הליכוד ביתנו), שהשתתף בכמעט 80 אחוזים מההצבעות - 492 הצבעות מתוך 613, וזאת בשל מחויבותו לדאוג שיש במליאה רוב לקואליציה להעברת החוקים של הממשלה.

חברי הכנסת החדשים, עדיין נלהבים מעבודתם וב-20 המקומות מתחת לוין נמצאים 17 ח"כים חדשים. במקום השני בדירוג נמצא סגן שר האוצר ח"כ מיקי לוי (יש עתיד).

במקום השלישי נמצא ח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו), במקום הרביעי ח"כ רינה פרנקל (יש עתיד), במקום החמישי ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד), במקום השישי שר הרווחה מאיר כהן (יש עתיד), במקום השביעי ח"כ אברהם מיכאלי (ש"ס), במקום השמיני ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) ובמקום התשיעי ח"כ נסים זאב (ש"ס).

שרת המשפטים ציפי לבני הגיעה למקום 111 בדירוג, יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אביגדור ליברמן הגיע למקום ה‑115.

בדיקת נתוני ההצבעות מעידה כי בעוד חברי הקואליציה השתתפו בכמחצית מההצבעות, הרי שחברי האופוזיציה נכחו רק ב-34 אחוז מההצבעות.

בחלוקה לסיעות, יש עתיד מובילה עם נוכחות של 60 אחוז, הבית היהודי אחריה עם 54%, ומרצ עם 53 אחוזים. בתחתית הרשימה - יהדות התורה עם 37 אחוזי נוכחות, חד"ש עם 34%, רע"ם-תע"ל ובל"ד עם כ-24% כל אחת וקדימה עם 13 אחוז בלבד.

יצוין כי הנתונים הללו משקפים רק את דרך הצבעתם בפועל של חברי הכנסת ואינם כוללים קיזוזים שנעשו בין חברי הכנסת או היעדרויות מהמליאה בשל סיבות שונות, כנסיעה לחו"ל או מחלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר