שקד בעקבות הגילויים על ריגול אמריקאי: לשחרר את פולארד

בעקבות החשיפות הדרמטיות על הריגול האמריקני נגד ישראל, ובפרט לאור הגילויים החדשים על ריגול נגד שר הביטחון לשעבר - אהוד ברק. דורשת איילת שקד את שחרור יהונתן פולארד (מדיני)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ איילת שקד (צילום: פלאש 90)

בעקבות חשיפתו של רונן ברגמן ב'ידיעות אחרונות' על הריגול האמריקני נגד ישראל, ביקשה יו"ר סיעת הבית היהודי איילת שקד לשחרר את האסיר היהודי יהונתן פולארד.

על פי חשיפתו של ברגמן, ה-NSA ריגלה אחרי ראש הממשלה ובכירים מאוד במערכת הביטחון, על ידי יירוט תכתובת דואר אלקטרוני של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ואף ב-2007 שכרו דירה ברחוב פנקס בתל אביב מול ביתו של אהוד ברק, כפי הנראה כדי לעקוב אחר כל צעד מצעדיו. השערות התאמתו כאשר בישראל הבחינו כי ציוד אלקטרוני רב הוכנס לדירה.

כאמור לאור זאת שקד, שעומדת בראשות השדולה למען שחרורו של פולארד הגיבה הבוקר לחשיפת הפרשה ואמרה: "הגילויים האחרונים על מעשי הריגול והיירוט של ארה"ב כלפי בת בריתה - ידידתה, ישראל, צריכים להצית נורת מוסר אדומה אצל כל בר דעת.

"בכל מערכת יחסים ידידותית בין שתי מדינות צריכה להתקיים הדדיות. לא ייתכן שבעוד שיונתן פולארד מרקיב בכלא אמריקני עשרות שנים על מעשה ריגול, אשר נתפס על ידי ראשי הממשל בארה"ב כמעשה בלתי יסולח, אנו נחשפים לקיומה של מערכת ריגול של ארה"ב כנגד ישראל ועוברים על כך בשתיקה.

"דרישתה של ארה"ב כלפי ישראל" הוסיפה יו"ר סיעת 'הבית היהודי': "המגנה ריגול, צריכה להיות הדדית. בוודאי ובוודאי לא לנהל יחסי מוסר כפול בהם כאשר צד אחד "חוטא" הוא מקבל עונש חסר פורפורציות, בעוד שמעשה דומה על ידי הצד השני נתפס כלגיטימי.

|דר לורנס קורב, תת שר ההגנה האמריקאי לשעבר, גינה היום את מעשייה של ארה"ב וכינה אותם "אבסורד" המחייב עכשיו יותר מתמיד את שחרורו של פולארד . "חוסר הפרופורציה של תקופת מאסרו של פולארד ומצבו הרפואי הרופף מחייבים בכל מקרה את שחרורו על פי כל קנה מידה של צדק". אמר. לדבריו, החדשות הנוכחיות מחייבות את שחרורו של פולארד ולו על מנת להסיר מארה"ב את "המבוכה המוסרית".

"אני קוראת לממשל האמריקאי לשחרר את יונתן פולארד מידית ,ולעשות את המעשה" סיימה שקד את דבריה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר