המדינה תשקיע 209 מיליון שקל בדרוזים

הממשלה תשקיע 209 מיליון שקל בארבעת היישובים הדרוזים ברמת הגולן, לאחר שנים שלא הזנחת התושבים • הדרוזים לא מקבלים את ההחלטה בהתלהבות: "מדינת אפרטהייד" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אחד הבתים במג'דל שמס בשלג (צילום: פלאש 90)

עיתון הארץ חושף כי הממשלה החליטה להפנות 209.4 מיליון שקלים לתוכנית רב-שנתית לפיתוח והעצמת ארבעת היישובים, מג'דל שמס, בוקעתא, מסעדה ועין קינייא. הכספים יועברו בין 2014 ל-2017 54 מיליון שקל יושקעו בחינוך, 80 מיליון שקל בתשתיות לתחבורה, מוסדות רווחה יוקמו בתקציב של 10 מיליון שקל ו-12 מיליון שקלים יושקעו בפיתוח ענף התיירות.

במסגרת התוכנית משרד החינוך יקצה 30 מיליון שקלים להקמת כיתות וגני ילדים, בנוסף יושקעו 24 מיליון שקל בעידוד השכלה גבוהה והשכלת מבוגרים.

על פי עיתון הארץ, משרד הבינוי והשיכון יפעל להקמה ולשיקום מבני ציבור ולשיקום שכונות ותיקות בהיקף של 12 מיליון שקל. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים יגבש תוכנית לשיפור ולפיתוח תשתיות התחבורה אל ובתוך היישובים, בעלות 80 מיליון שקל. עוד נקבע כי משרד הכלכלה ישקיע 10 מיליון שקל באזור התעשייה של מג'דל שמס.

בהחלטת הממשלה בעניין נכתב כי "מכלול הנסיבות המייחדות את יישובי הדרוזים ברמת הגולן, והמאפיינים המובחנים של מגזר זה הביאו ליצירת פערים מובנים בין היישובים האלה ותושביהם לבין יתר היישובים במדינת ישראל בכלל".

למרות החלטת הממשלה, ביישובים הדרוזים מסרבים לקבל את החלטת הממשלה בהתפעלות. תושבים שהתראיינו לכתבה ב'הארץ', כינו את שלטון ישראל ברמת הגולן כשלטון "אפרטהייד" וקיוו כי בהתנהל משא ומתן תוחזר רמת הגולן לסוריה.

תושבים אחרים טוענים כי החלטת הממשלה נועדה כדי לחזק את האחיזה הישראלית ברמת הגולן, דבר "שלא יעזור להם" ע"פ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר