26 מחבלים שוחררו; אבו מאזן: "לא יהיה הסכם עד שישוחררו כל האסירים"

26 מחבלים שוחררו הלילה כמחווה ישראלית, 3 הועברו לעזה, 18 לרמאללה ו-5 למזרח י-ם. בטקס ברמאללה אמר אבו מאזן כי לא יהיה הסכם סופי עד שישוחררו כל האסירים (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
חגיגות שחרור המחבלים (צילומים: פלאש 90)

26 מחבלים פלסטינים שוחררו הלילה (שלישי) על-ידי ישראל כמחווה לרשות הפלסטינית על המשא ומתן המדיני עם ישראל, זאת במסגרת הפעימה השלישית של שחרור מחבלים, שתכלול בסופו של דבר את שחרורם של 104 מחבלים.

בשעה 1:50 בלילה החל תהליך השחרור. שלושה מחבלים הועברו דרך מעבר ארז לרצועת עזה שם התקבלו על-ידי עשרות פלסטינים.

דקות לאחר מכן יצאו 18 מחבלים נוספים מכלא עופר לעבר מעבר ביתוניא ומשם המשיכו לקבלת פנים ברמאללה. אחריהם יצאו חמישה מחבלים מבסיס מג"ב במצודת אדומים לבתיהם במזרח ירושלים.

המחבלים שהגיעו לרמאללה הובלו בשיירה של עשרות מכוניות אל המוקטעה שם נערכה להם קבלת פנים בהשתתפות כ-1,500 פלסטינים, בהם נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן שקיבלם בחיבוקים ונשיקות, לאחר מכן נפגשו המחבלים עם בני משפחותיהם ונלקחו לקבר של יאסר ערפאת שם הניחו זרים.

במהלך הטקס, אמר אבו מאזן כי זה יום שמחה לעם הפלסטיני. "אנחנו מבטיחים שזו לא הפעם האחרונה שבה ישוחררו אסירים. אחרי הפעימה הרביעית אנחנו מקווים שהאסירים החולים ישוחררו גם הם. כל 104 האסירים שהוסכם עליהם ישוחררו לבתיהם ולא למקום אחר. לא יהיה הסכם סופי עם ישראל עד אשר ישוחררו כל האסירים".

אבו מאזן התייחס להחלטה לספח את בקעת הירדן לישראל ואמר כי "הבקעה היא אדמתנו ותישאר כך. זהו קו אדום מבחינתנו".

שחרור המחבלים לווה במחאה גדולה של בני המשפחות השכולות. בג"ץ דחה אמש את העתירה נגד שחרור המחבלים ממזרח ירושלים, ברוב של שני שופטים - אשר גרוניס וצבי זילברטל מול דעת מיעוט של השופט אליקים רובינשטיין.

מאות מפגינים צעדו אמש מבית ראש הממשלה בירושלים לביתו של אחד המחבלים ששוחררו, כשהם מניפים כרזות מחאה בגנותו של בנימין נתניהו ושרי הממשלה ותמונות של הנרצחים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר