הפשרה של לבני: אחוז החסימה יבוטל

שרת המשפטים, ציפי לבני, מקדמת הצעת פשרה בחוק המשילות בין הקואליציה לאופוזיציה. על פי הפשרה, אחוז החסימה יבוטל והרף יעמוד על 4 מנדטים (אקטואליה)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
מליאת הכנסת (צילום: פלאש 90)

חוק המשילות שנידון בימים אלה בוועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת מעורר זעם בקרב חברי האופוזיציה, אולם נראה כי כעת מסתמנת פשרה שאיתה יוכלו לחיות כל הצדדים.

שרת המשפטים, ציפי לבני, מקדמת הצעת פשרה, על פיה, יבוטל לחלוטין אחוז החסימה.

על פי הצעתה של לבני, מספר המושבים בכנסת יחולק לפי חלוקת כלל הקולות הכשרים, כאשר במקום אחוז החסימה הרגיל יהיה אחוז חסימה תוצאתי, כאשר רף הכניסה לכנסת יעמוד על ארבעה מנדטים, כך מפרסם היום (שני) ירון אברהם בערוץ הכנסת.

עוד על פי ההצעה, קולות של רשימה שתתמודד בבחירות לכנסת ולא תגיע לרף זה יימסרו לפי הסכם עודפים בהתאם לאחת משתי אפשרויות - הקולות ה"אבודים" יעברו מהרשימה הקטנה לרשימה שעברה את אחוז החסימה או שהמועמדים מטעם הרשימה הקטנה ייכנסו לכנסת ויחויבו להתאחד עם הרשימה שעברה את אחוז החסימה.

כידוע, ההצעה הזו של לבני לגביי מפלגות שלא הגיעו לרף הינה מהפכנית בפוליטיקה הישראלית, זאת משום שעד כה מפלגה שלא חצתה את אחוז החסימה, כל הקולות שקיבלה נזרקים לפח.

על פי ההצעה, רשימה תוכל לחתום על הסכם עודפים עם יותר ממפלגה אחת.

כזכור, בשבוע שעבר הצליחו חברי האופוזיציה בוועדת החוקה של הכנסת להביך את הקואליציה. חברי הקואליציה חששו כי במידה ויועלה הסעיף על אחוז החסימה בנפרד מחוק המשילות, כמו שדורשת האופוזיציה, לא יימצאו 61 חברי כנסת שיתמכו בהעלאת אחוז החסימה.

חברי הקואליציה בועדה העבירו את ההחלטה להשאיר את ההצעה על אחוז החסימה יחד עם חוק המשילות, אולם לאחר שמספר מחברי הקואליציה עזבו את הישיבה ביקשו חברי האופוזיציה להצביע שוב על הנושא.

בהצבעה השנייה התנגד לפיצול רק יו"ר הוועדה, דוד רותם, ובכך עברה החלטה לפצל את ההצעה. כאמור, כעת נראה כי שרת המשפטים תנסה להביא את הצדדים להסכים על הצעת הפשרה שהציעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר