מכה למפלגות החרדיות: חוק יום שבתון אושר בקריאה ראשונה

הצעת החוק הממשלתית לקביעת יום הבחירות לרשויות המקומיות כיום שבתון עברה בקריאה ראשונה • המשמעות: יותר חילונים יצביעו והסיכויים של מועמדים חרדים יפחתו (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
יותר חילונים יצביעו (צילום: פלאש 90)

מכה למפלגות החרדיות: מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאה ראשונה הצעת החוק הממשלתית הקובעת כי יום הבחירות לרשויות המקומיות ייקבע כיום שבתון, המשמעות: אחוז הצבעה גבוהה.

הצעת החוק נועדה לקבוע את יום הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות כיום שבתון, ועובדים שכירים יקבלו שכר ביום זה כיום עבודה רגיל.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "במטרה להעלות את אחוז ההצבעה ולהקל על תושבי הרשויות המקומיות לקחת חלק בהליך הדמוקרטי ולממש את זכותם לבחור בבחירות לרשויות המקומיות, מוצע לקבוע את יום הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות כיום שבתון.

"קביעת יום הבחירות כאמור כשבתון נדרשת גם בכדי לתת מענה לצורך להציב חלק בלתי מבוטל של הקלפיות בבתי ספר, לשם ניהול מערך הבחירות. בלא קביעה כאמור, מתעורר מחדש, בכל מערכת בחירות לרשויות המקומיות, הקושי המובנה בפעולת מערך הקלפיות האמור בבתי הספר, על רקע פעולתם של מוסדות החינוך ביום הבחירות".

הנפגעים הגדולים מהצעת החוק שעברה בקריאה ראשנה הם המפלגות החרדיות הזוכות למנדטים רבים ברשויות המקומיות בשל אחוז הצבעה נמוך מאוד, כעת כשיום הבחירות יהפוך לשבתון אחוז ההצבעה צופי לעלות באופן משמעותי.

שר התיירות עוזי לנדאו (הליכוד ביתנו) אמר במהלך הדיון: "אחוז ההצבעה בבחירות בכלל וברשויות המקומיות בפרט, נמוך ביותר. יש לכך מספר סיבות. לאור החשיבות של הבחירות ברשויות המקומיות, אין סיבה שבבחירות הכלליות נקבע יום שבתון ואילו ברשויות המקומיות לא"

ח"כ מאיר שטרית (התנועה) ציין במהלך הדיון כי הוא הגיש "הצעת חוק שקובעת שמי שלא ינצל את זכות ההצבעה ולא ילך להצביע, יום הבחירות לא ייחשב לו כיום חופש", דבר שבוודאי יעלה את אחוז ההצבעה.

ח"כ ניסים זאב (ש"ס) שהתנגד לחוק תקף ואמר: "למה צריך עוד יום של בטלה? כמה זמן לוקח ללכת מהבית לקלפי שסמוכה אליך? עשר דקות? לוקח יותר זמן להביא חולה באמבולנס לבית חולים, מאשר להביא מצביע לקלפי".

בסיום הדיון 20 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק הממשלתית אחד התנגד. ההצעה הועברה לוועדת הפנים והגנת הסביבה להכנתה לקריאה שנייה ושלישית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר