שרי 'יש עתיד' הצביעו נגד שקיפות

פוליטיקה חדשה? שרי יש עתיד לא מוכנים שתדעו איך הם מצבעים • בהצבעה הפילה ועדת שרים לענייני חקיקה את הצעת החוק של ח"כ הורביץ שדרשה שקיפות בהצבעה (פוליטי)

(צילום: פלאש 90)

ועדת השרים לענייני חקיקה הפילה בחסות הימנעות של שרי 'יש עתיד' את הצעתו ח"כ ניצן הורביץ (מר"ץ) שדרשה שקיפות בהכרעות ועדת השרים. מדובר בגוף המורכב מ-13 נציגי הממשלה המצביעים על כל הצעת חוק שמגיש חבר כנסת ומחליטים אם לתמוך בה או להתנגד.

במקרה שהוועדה מתנגדת אזי הצעתו של החבר הכנסת נידונה לשבעה מדורי גיהינום, וסיכוייה להתקבל בקריאה שנייה ושלישית נמוכים, לחלופין במקרה והוועדה מחליטה לתמוך בהצעה א כל חברי הכנסת מהקואליציה מחויבים לתמוך בהצעה.

בעקבות ההחלטה שקיבלה הוועדה בנוגע לעצמה, לא יהיה ניתן לדעת, לדוגמה, אם שר מסוים הצביע נגד הבטחה שנתן לציבור במהלך קמפיין הבחירות. ההצבעה הוכרעה לאחר ששבעה שרים התנגדו להצעה בעוד ששלושה תמכו (לא כל 13 חברי הוועדה נכחו בדיון). שרי הבית היהודי, אורי אריאל ואורי אורבך, וכן שרת המשפטים לבני תמכו בהצעה.

מנגד, דווקא השרים מ'יש עתיד' וכן יתר השרים מהליכוד ביתנו שנכחו בישיבה: יאיר לפיד, יאיר שמיר, לימור לבנת, יצחק אהרונוביץ', גדעון סער ומאיר כהן - הצביעו נגד. אילו תמכו בהצעה שרי יש עתיד, ובהם השרה יעל גרמן שיצאה ממש בדקות ההצבעה מחדר הדיונים - היא הייתה מאושרת ברוב של שישה נגד חמישה.

המציע, ח"כ הורוביץ, אמר בתגובה: "השרים שהתנגדו להצעת החוק נוהגים בפחדנות ומונעים מהציבור להיחשף לעמדותיהם. ועדת השרים לחקיקה היא בית הקברות לחקיקה של הדמוקרטיה הישראלית. היא פועלת בחוסר שקיפות קיצוני. השיטה הזו מאפשרת לשרים להתנער מאחורי הקלעים מהבטחותיהם לציבור מבלי שאיש יוכל לדעת זאת".

מיש עתיד נמסר בתגובה לעמדת הסיעה בוועדה: "איננו חושפים את הצבעותיו של השר בוועדת השרים לחקיקה באופן יזום. אנו סבורים כי הפיכת הצבעות השרים בדיוני הועדה לפומביות תייצר דיונים פופוליסטים. עמדותינו, הבאות לידי ביטוי במגוון רחב של אפיקים, מובאות ומבוטאות באופן ברור ומדויק גם ללא פרסום פרוטוקולים מהדיונים או הצבעות שממילא מוצאות את דרכן לתקשורת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר