גזירת הגיוס

לפיד מאיים: "נלך מבית לבית, מישיבה לישיבה"

יו"ר 'יש עתיד' מאיים כי אם יהיה צורך בכך, הוא ידאג שיעברו מבית לבית כדי לגייס את תלמידי הישיבות: "אם צריך נלך מבית לבית, מישיבה לישיבה, מבני ברק לירושלים, אמר. לפיד מטעה את קוראיו כשהוא מנסה לשכנע אותם כי יצליח לגייס את לומדי התורה (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
מאיים, השר יאיר לפיד (צילום: פלאש 90)

יו"ר 'יש עתיד', שר האוצר יאיר לפיד מאיים היום (שישי) כי אם יהיה צורך בכך, הוא ידאג שיעברו מבית לבית כדי לגייס את תלמידי הישיבות.

בהודעה ששלח לפיד לתומכיו הוא מסביר על חוק הגיוס החדש וכותב: "בין מי למי מתנהלת בימים אלה המלחמה על השיוויון בנטל?".

"המפלגות החרדיות אינן יושבות בממשלה והשפעתן מוגבלת", מתגאה השר לפיד בפני תומכיו.

"איני יכול להתיימר שהוא יעבור רק בגלל יש עתיד", מוסיף לפיד. "נכון שזה לא היה קורה אלמלא החליט מעמד הביניים לקום הפעם, לצאת מהבית ולתת לנו 19 מנדטים, אבל השיוויון יעבור מפני שלתהליכים היסטוריים יש תמיד רגע של הבשלה, והרגע הזה הוא עכשיו. הוא יעבור מפני שהוא נכון, ומפני שיש עדיין דבר כזה הקרוי צדק. הוא יעבור מפני שכל הגורמים המעורבים בעניין – הקואליציה, האופוזיציה, ודור שלם של חרדים צעירים - מבינים שאי אפשר להחזיר את הגלגל הזה לאחור".

לפיד מטעה את קוראיו כשהוא מנסה לשכנע אותם כי יצליח לגייס את לומדי התורה הקדושה וכותב: "החרדים יתגייסו לשירות צבאי או אזרחי וייצאו לשוק העבודה מפני שמדינת ישראל אינה יכולה עוד לשאת את המצב הקיים".

"מעמד הביניים הישראלי אינו יכול להמשיך לשלם את חשבונותיהם", מסית לפיד, "מפני שמספרם גדול מדי (זוהי אינה רק עמדה מוסרית, אלא גם חישוב כלכלי פשוט - אחוז החרדים באוכלוסיה פשוט אינו מאפשר זאת עוד); דור ההורים אינו יכול להסביר כבר לילדיהם מדוע הם צריכים להתגייס בזמן שצעירים אחרים בגילם משוחררים רק בגלל צבע הכיפה שהם חובשים. אם לא נעשה משהו צה"ל יפסיק להיות "צבא העם", ואנחנו נפסיק להיות עם".

"החרדים צריכים לשרת כמונו, לעבוד כמונו, לשלם מיסים כמונו. אנחנו לא דורשים מהילדים שלהם שום דבר שאנחנו לא דורשים גם מהילדים שלנו".

באשר להעברתו של החוק כותב לפיד: "בחודש הקרוב המשימה שלנו - ואנחנו נעמוד בה - היא להעביר בכנסת את מתווה השיוויון בנטל ולרפא את הפצע הפתוח בליבה של החברה הישראלית".

לפיד מספר על רצונתיו ושאיפותיו לגבי גיוס החרדים: "האמת הפשוטה היא שמתווה השיוויון בנטל יביא לכך שבתוך 3 שנים 70% מהחרדים הצעירים כבר יתגייסו, עשרות אלפי תלמידי ישיבות ייצאו לשוק העבודה (91% מהחרדים שכבר התגייסו השתלבו אחרי הצבא בשוק העבודה), כולם ישאו בנטל, כולם ישרתו, כולם ישלמו מיסים".

באשר לפעילות המתוכננת לאחר העברת החוק, כותב לפיד: "בעוד חודש ויום תהיה לנו משימה חדשה: אנחנו נצטרך לשכנע את החרדים (וזה לא יהיה קל), שלא עשינו את זה נגדם. שכל עוד הם משרתים ועובדים אין לנו – חלילה - שום ויכוח עם אמונתם או עם אורחות חייהם".

"זה לא יקרה בן לילה, אבל אם צריך נלך מבית לבית, מישיבה לישיבה, מבני ברק לירושלים, מאלעד לבית"ר, עד שנשכנע אותם שהשיוויון בנטל הוא הדרך היחידה להמשיך לחיות פה יחד, מתוך הכרה שאין דבר כזה זכויות בלי חובות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות