החרם על הדיונים בכנסת: אדלשטיין מנסה להגיע לפשרה

בעקבות החרם שהטילה האופוזיציה בכנסת על הדיונים ב"חוקי המריבה", מנהל יו"ר הכנסת שיחות בניסיון להגיע לפשרה שתאפשר לח"כים מהאופוזיציה לקחת בדיונים חלק (ארץ, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אדלשטיין (צילום: פלאש 90)

יו"ר הכנסת יואל (יולי) אדלשטיין (הליכוד ביתנו) מנהל בשעות אלו שיחות ומשא ומתן עם ראש האופוזיציה בוז'י הרצוג בכדי לנסות ולמנוע מצב בו דיוני המליאה יהיו ללא חברי הכנסת מהאופוזיציה. הדיונים שצפויים להיות מוחרמים הם הדיונים העוסקים בחוקי משאל העם, המשילות והגיוס.

אדלשטיין העלה במהלך השיחות אפשרות של הוספת יום דיונים במליאה בכדי שהאופוזיציה תסכים להישאר בדיונים החשובים.

בינתיים, מהנהלת הקואליציה נמסר הערב כי למרות החלטת האופוזיציה להחרים את הדיונים , סדרי ההצבעה על שלושת החוקים יישארו כפי שנקבעו מראש.

ח"כ אטיאס לאחר ישיבת ראשי האופוזיציה (צילום: ישראל כהן)

כזכור, בישיבה שערכו ראשי כל מפלגות וסיעות האופוזיציה הערב (ראשון) בבית מפלגת העבודה בתל אביב בעקבות החלטות הממשלה הכוללות החתמת חברי כנסת ושימוש לרעה לטענת האופוזיציה בסעיפים בתקנון הכנסת - הוחלט כי סיעות האופוזיציה יחרימו את הדיונים וההצבעות על חוקי המשילות, הגיוס ומשאל העם.

"למרות שמדובר באופוזיציה שאיננה הומוגנית כולנו מאוחדים סביב המאבק למען שמירה על הדמוקרטיה. מדובר בקואליציה חלשה והיסטרית בה איש אינו סומך על רעהו אשר מנסה להעביר חוקים מהותיים באמצעות ברוטאליות פוליטית" אמרו חברי האופוזיציה.

ח"כ אריאל אטיאס שנכח בדיון בו הוחלט על החרמת הדיונים אמר ל"כיכר השבת": "זו הייתה החלטה נכונה, להחרים את הכנסת ואת ההחלטות הדורסניות שלה שאינן נותנות ביטוי".

"התחברו לכאן גם חוק המשילות גם חוק הגיוס וגם חוק משאל העם. זה אינטרס של כולם להראות שהממשלה דורסנית וחיה בעולם משל עצמה. אנחנו נתמודד עם ההחלטות שלהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר