יעלון התנצל: "לא התכוונתי לפגוע בארצות הברית"

שר הביטחון משה בוגי יעלון שוחח עם מזכיר ההגנה האמריקני והבהיר כי לא התכוון לפגוע בארצות הברית: "בדבריי לא הייתה כל התרסה או ביקורת או כל כוונה לפגוע" (חדשות, מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

שר הביטחון משה בוגי יעלון שוחח הלילה (רביעי) עם מזכיר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל. והביע את התנצלותו על הדברים שפורסמו בתקשורת ועוררו את זעמם של גורמים בארצות הברית.

"בדבריי לא הייתה כל התרסה או ביקורת או כוונה לפגוע בארצות הברית או ביחסים איתה. יש חשיבות עליונה ליחסים האסטרטגיים בין המדינות, כמו גם ליחסים האישיים ולאינטרסים ההדדיים" אמר יעלון.

דוברת מחלקת המדינה מתייחסת לדברי יעלון (תרגום: ynet)

שר הביטחון הוסיף ואמר: "אני מעריך מאוד את היחסים בכל הרמות בין ישראל לארצות הברית בכלל ובין מערכות הביטחון בפרט. יש לי הערכה עמוקה מאוד ליחסים בין המדינות ולך באופן אישי. הערכתי מאוד את היחסים הללו עוד כרמטכ"ל ואני מעריך אותם היום מאוד כשר הביטחון ומכיר את מלוא עומקם וחשיבותם. יש לי מחויבות מלאה ליחסים האלו ולשיתוף הפעולה בין ישראל לארצות הברית בכל צורה שהיא".

הייגל אמר ליעלון במהלך השיחה: "אני מודה לך על ההבהרה. אני מכיר בכך שחלק מהדברים הוצאו מהקשרם. אני מעריך את היחסים האישיים בינינו ואת היחסים בין המדינות, ומעריך את דבריך על המחויבות ליחסים אלו".

כזכור, מוקדם יותר אמרה דוברת מחלקת המדינה האמריקנית ג'ן סאקי כי קרי מחה בפני נתניהו והביע את דאגתו מההערות שהשמיע יעלון, אולם לא התייחסה לתוכן השיחה שניהל קרי עם נתניהו.

"שוררת אצלנו מבוכה מהנוהג של יעלון להגיב על מגוון נושאי ביטחון". אמרה סאקי, וציינה כי דבריו של יעלון אינם משקפים את עמדת ממשלת ישראל ולא את היחסים בין המדינות. "אנחנו מוכנים לנוע קדימה ולדבר על תהליך השלום" הוסיפה דוברת מחלקת המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר