גם ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין נגד שחרור המחבלים

ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, אינו חשוד כשייך לאנשי הימין, אך גם הוא מבין שאסור להוציא לפועל את ה"פעימה הרביעית": "יפגע ביכולת ההרתעה של מדינת ישראל" (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין (צילום: פלאש 90)

ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, אינו נמנה על חוגי הימין בישראל, אך זה לא מונע ממנו להתנגד נחרצות לשחרור המחבלים ב"פעימה הרביעית".

דיסקין פרסם טור דעה ב"ידיעות אחרונות", שם פרס את טענותיו כנגד שחרור המחבלים. לדבריו, עדיף לישראל להקפיא את הבנייה בהתנחלויות, כאשר "מהלך כזה יכול היה להיות בעל ערך רב בעיני הפלסטינים, ואני סבור שיש בו היגיון מדיני ופוליטי, מה גם שזה מהלך הפיך שניתן לבטלו בהמשך – בניגוד לשחרור מחבלים" כותב דיסקין.

דיסקין תקף את אנשי "הבית היהודי" שאפשרו מלכתחילה את שחרור המחבלים: ""הפעימה הראשונה" של שחרור המחבלים עברה בשקט יחסי, בעיקר בשל עסקה פוליטית שנרקמה ככל הנראה בין ראש הממשלה לראש מפלגת הבית היהודי, זו המשחקת כיום בתפקיד מובילת קו ההתנגדות לשחרור. העסקה כללה עצימת עיניים של הבית היהודי למהלך השחרור השנוי במחלוקת ציבורית עמוקה, בעבור "דמי לא ייחרץ" של מכרזי בנייה חדשים בהתנחלויות בעבור כל פעימה".

לדבריו, "ברמה העקרונית אני מתנגד נחרצות לשחרור מחבלים תחת לחץ או תחת סחיטה של פיגוע מיקוח כזה או אחר, גם במחיר אי-שחרור של חייל או אזרח חטוף. את זה אני אומר גם כאב לשלושה ילדים המשרתים בו זמנית בצה"ל ביחידות קרביות".

כאמור, דיסקין מנה את כל הסיבות כנגד שחרור המחבלים: "אני סבור כי גם אם ההחלטה הזו חוקית לגמרי מבחינת הממשלה, שחרור תחת לחץ פוגע ביכולת ההרתעה של מדינת ישראל, משדר חולשה, מעודד פיגועי מיקוח נוספים, מחזק מחדש את תשתיות הטרור ופוגע קשות ברגשות משפחות נפגעי הטרור וחלקים נרחבים בציבור הישראלי.

"לעומת זאת אני סבור כי ממשלה יכולה במקרים מיוחדים לקבל החלטה על שחרור מחבלים – כיוזמה שלה – לצורך קידום מהלך מדיני, אולם שלא תחת סחיטה או לחץ של ארגון טרור או של מדינה אחרת".

לדעת דיסקין, שחרור מחבלים יכול להיעשות בשלבים מאוחרים של המשא ומתן: "ראוי כי מהלך כזה יידחה ככל הניתן לשלבים המאוחרים ביותר של המו"מ, כשיש בו כבר הישגים או התקדמות משמעותיים וניתן יהיה להסבירו לציבור ולמשפחות נפגעי הטרור".

בעקבות הדיווחים על כך שישראל הסכימה לשחרר מחבלים ערבים ישראלים, אומר דיסקין כי הוא מתנגד לכך בתוקף: "אני מתנגד לשחרור מחבלים אזרחי מדינת ישראל – ערבים או יהודים – תחת לחץ של גורם חיצוני".

לדבריו, "זו התערבות בוטה בעיניי בריבונותה של מדינת ישראל. אסירים אזרחי מדינת ישראל הם עניין ריבוני פנימי של מדינת ישראל, והחלטה על שחרורם יכולה להיות אך ורק החלטה פנימית שלה הנעשית משיקוליה ולא תחת לחץ חיצוני של מדינה זרה".

לדברי דיסקין, "יש לעצור מיד את שחרורי המחבלים שעל הפרק, ובכללם "הפעימה הרביעית" או כל עסקת שחרור עתידית, ולהציג עמדה ישראלית חלופית המוכנה להקפאת בנייה זמנית - לכל הפחות עד תום המו"מ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר