לקראת חידוש המשא ומתן?

התנאי של אבו מאזן: שרטוט הגבולות של מדינת פלסטין

בשיחה שקיים עם עיתונאים ישראלים, התייחס יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן למשא ומתן שנתקע, ואמר כי דרישת הרשות הפלסטינית לחידושו היא שלושה חודשים של הקפאת בנייה בהם הצדדים ישרטטו את גבולות פלסטין וישראל. אבו מאזן: "אנחנו רוצים לסיים שלב כואב בהיסטוריה של שני העמים" (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אבו מאזן (צילום ארכיון: פלאש90)

במהלך שיחה שקיים עם כתבים ישראלים לענייני פלסטינים, התייחס יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לתנאי הפלסטינים לחידוש המשא ומתן עם ישראל, וטען כי דרישת האמריקנים להארכת השיחות בתשעה חודשים זכתה להסכמה פלסטינית בתנאי לשרטוט גבולות המדינה הפלסטינית העתידית.

"אם ישראל מאמינה בפתרון שתי המדינות, אז בואו נשב סביב השולחן ונראה איפה הגבולות של מדינת ישראל", אמר אבו מאזן. "נקבע את הגבולות, איפה תהיה מדינת ישראל ואיפה תהיה מדינת פלסטין". במהלך השיחה, אמר יו"ר הרשות כי יהיה מוכן לפגוש את ראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו בכל עת.

דבריו של אבו מאזן מגיעים ימים ספורים לאחר הדיווח בעיתון "ידיעות אחרונות" לפיו אבו מאזן איים לפרק את הרשות הפלסטינית באם המשא ומתן המדיני לא יתקדם.

בשיחתו עם העיתונאים, אמר אבו מאזן כי הדרישה הפלסטינית היא ששרטוט הגבולות של המדינה הפלסטינית ייעשה במהלך שלושה חודשים של משא ומתן - בהם תוקפא הבנייה בהתנחלויות.

אבו מאזן ברמאללה, היום (צילום: גיל יוחנן - ynet)

"בניגוד לפרסומים אחרים, לא הצבנו עשרות תנאים. אם נסיים את השרטוט בתוך שבוע או שלושה שבועות, ישראל חייבת לעצור למשך התקופה הזאת את הבנייה בהתנחלויות, זה מה שאנחנו דורשים כדי להאריך את המשא ומתן" אמר אבו מאזן.

"אנחנו פרטנר, ואם ישנם שרים ישראלים שאומרים שאנחנו לא פרטנר, זה עניין שלהם. אנחנו רוצים בפתרון של שתי מדינות על בסיס גבולות 67 שבהם יהיו שתי מדינות שחיות בביטחון וביציבות זו לצד זו" אמר אבו מאזן.

יו"ר הרשות הוסיף ואמר בשיחתו עם העיתונאים: "דמיינו לעצמכם מה יהיה המצב בין ישראל לבין כל העולם הערבי והאיסלמי, כשכל המדינות ממאוריטניה ועד אינדונזיה יכוננו יחסים איתכם. אנחנו רוצים לסיים שלב כואב בהיסטוריה של שני העמים שלנו ולפתוח דף חדש בינינו למען ילדינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר