דיווח: נתניהו פועל לביטול מוסד הנשיאות

דיווח: שבועות אחדים לפני שהמירוץ לנשיאות המדינה מגיע אל קו הסיום, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לפעול לביטול המוסד שעלותו יותר מחצי מיליארד שקל (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
בית הנשיא (צילום ארכיון: פלאש 90)

שבועות אחדים לפני שהמירוץ לנשיאות המדינה מגיע אל קו הסיום, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לפעול לביטול מוסד הנשיאות שעלותו יותר מחצי מיליארד שקל לכהונה, זאת לאחר שלא הצליח להציב מועמד משלו שיהיה מוסכם על מפלגת השלטון ובתוכה "ישראל ביתנו".

מקורביו אמרו אמש (ראשון) לעיתונאי עמית סגל בערוץ 2 כי הפארסה של השבועות האחרונים, בין היתר שלל הפרשיות המביכות שנחשפו בעיתוי מסתורי, רק מוכיחים את הצורך בביטול מוסד הנשיאות המיותר הזה שעולה כחצי מיליארד שקל לכהונה.

סגל דיווח כי ראש הממשלה מסתמך על כך שלארבעת ראשי המפלגות בקואליציה אין מועמד משלהם ולכן הם יעדיפו לבטל את מוסד הנשיאות. נתניהו וליברמן תומכים, בנט, לפי מקורבי נתניהו תמך בעבר וכרגע מתלבט, ולפיד אולי גם בענין.

נתניהו ולפיד, כך לפי הדיווח, שוחחו בנושא הזה, לפיד אומר בתגובה "אני לא מצטט מהשיחות שלי עם ראש הממשלה, זה הכלל שלי".

הצעה זו עלתה בעבר גם בהצעת חוק אותה הגיש ח"כ זבולון כלפה (הבית היהודי). בדברי ההסבר להצעת החוק שהוגש לפני חודשיים ימים נכתב כי "בשנים האחרונות נוצר מצב של מעין רשות רביעית הנוטלת לעצמה חירות להתערב בתחומי הרשות המבצעת ולעיתים אף לגרום נזק ולהפעיל לחץ חיצוני על מקבלי ההחלטות".

ח"כ זבולון כלפה אמר כי "הגיע הזמן לומר את הדברים בקול רם וברור, נשיא המדינה הוא תפקיד קישוטי, מיותר ובזבזני ואת סמכויותיו ניתן בקלות לפצל לרשויות אחרות. יש כנסת וממשלה שנבחרו על ידי הציבור ואין שום סיבה שתהיה רשות רביעית שתתערב בסמכויות לא לה.

"כחבר ועדת הכספים אני סבור כי ביטול המוסד המיותר יביא לחיסכון תקציבי של עשרות מיליוני שקלים מידי שנה, אותם נוכל לתעל לטובת סיוע לשכבות החלשות בתחומי החברה והחינוך", טען כלפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר