יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין נגד הצעת נתניהו לביטול מוסד הנשיאות

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מביע היום התנגדות לצעד של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבטל את מוסד הנשיאות ואומר כי "הדיון צריך להתבצע אחרי הבחירות ולא ערב קיומן" (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

יו"ר הכנסת נגד ראש הממשלה: הבחירות לנשיאות צפויות להיערך בחודש יוני במושב הקיץ שייפתח בעוד שבוע ימים. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מסיעת "הליכוד" ייפגש עם המועמדים השונים טרם הכרעתו על מועד הבחירות הסופי ומיד לאחר סבב הפגישות יהיה עליו לקבוע את המועד 21 יום לפני קיומן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פועל בימים האחרונים להעביר חוק במושב הקיץ שלפיו מוסד הנשיאות יבוטל ובכך לא יתקיימו בחירות לנשיאות בחודש יוני. הערכה כי החוק לא יעבור בהרכב הקואליציה הנוכחי. יושבי ראש הסיעות עדיין מתלבטים.

בראיון לעיתון "ישראל היום" אמר אדלשטיין כי הוא מתנגד להצעה לביטול הנשיאות, לדבריו "ייתכן שיש מקום להקים ועדה מיוחדת שתבחן את הסוגיות הללו ותגבש המלצות, אולם אין מקום לדון בכך ממש בדקה ה־90 ערב קיום הבחירות לנשיאות. לי עצמי אין דעה מגובשת בנושא זה".

אדלשטיין הוסיף כי "יש מקום לדון בביטול מוסד הנשיאות כמו גם בשאלה אם הכנסת צריכה לבחור את הנשיא או הציבור הרחב, אבל הדיון צריך להתבצע אחרי הבחירות ולא ערב קיומן".

יו"ר הכנסת הביע דאגה נוכח דבריו של חבר-הכנסת, פואד בנימין בן אליעזר שאמר בשבוע שעבר בראיון ל'גלי צה"ל' כי בעקבות המרוץ ישנם אנשים ששכרו חוקרים פרטיים על מנת למצוא כנגדו מעשים מביכים או פליליים.

לפי שעה, השמות הבולטים הם חבר-הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין שכיהן כיו"ר הכנסת עד הכנסת הנוכחית וחבר-הכנסת פואד בנימין בן אליעזר שכיהן בתפקידים רבים.

אנשים נוספים הרואים עצמם מתאימים לתפקיד הם חברת-הכנסת לשעבר, דליה איציק שגברו סיכוייה עם הסתבכותו של השר סילבן שלום. חבר-הכנסת, מאיר שטרית שמפלגתו "התנועה" תתמוך בו. פרופ' דן שכטמן ונשיאת מועצת העיתונות, השופטת דליה דורנר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר