יולי אדלשטיין: עד שבוע הבא ייקבע מועד הבחירות לנשיאות

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הודיע בצהריים כי בכוונתו להכריז עד לתחילת השבוע הבא על מועד הבחירות לנשיאות. גורמים בלשכת רוה"מ אישרו כי ישנם מגעים לביטול המוסד (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אדלשטיין, פרס ונתניהו (צילום: פלאש 90)

אומרים לא לנתניהו: יו"ר הכנסת יואל (יולי) אדלשטיין הודיע בצהריים (שני) במהלך ישיבת נשיאות הכנסת כי בכוונתו להכריז עד לתחילת השבוע הבא על מועד הבחירות לנשיאות המדינה.

דבריו של אדלשטיין מהווים מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו כי יו"ר הכנסת דוחה את הניסיונות של נתניהו לדחות את מועד הבחירות לנשיאות המדינה במטרה לבטל כלל את מוסד הנשיאות.

השר לענייני גמלאים, איש 'הבית היהודי', אורי אורבך כתב בצהריים בעמוד הפייסבוק שלו כי הוא נגד הרעיון לבטל את מוסד הנשיאות: "אני בעד מוסד הנשיאות ולכן אפעל בסיעה כדי למנוע את הרעיון המופרך לבטלו".

"זה בלי קשר לתמיכה המוחלטת שלי ברובי ריבלין", הוסיף השר אורבך.

הבוקר, אישרו גורמים בלשכת ראש הממשלה ל'גלי צה"ל' שיש מגעים לביטול מוסד הנשיאות, והסבירו: "מהי דחייה של חצי שנה במועד הבחירות לנשיאות אל מול האפשרות לחולל שינוי היסטורי ולנהל סופסוף כמו שצריך את המדינה המאותגרת ביותר בעולם".

בסוף השבוע הודיע שר הפנים גדעון סער כי הוא מתנגד לצעדיו של נתניהו: "אתנגד לכל ניסיון, אם יהיה כזה, לדחות את מועד הבחירות לנשיאות או לבטל את מוסד הנשיאות ערב ההתמודדות. לא משנים את כללי המשחק באמצע המשחק".

רק הבוקר פורסמה התבטאות חריפה של נשיא המדינה שמעון פרס שתקף את נתניהו על רקע הניסיון לטל את מוסד הנשיאות ואמר כי מדובר ב"ניסיון להקים כאן דיקטטורה, עד שהוא לא יהיה שליט יחיד הוא לא יירגע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר