האפיפיור פרנציסקוס: "פתרון שתי המדינות צריך להפוך למציאות"

האפיפיור פרנציסקוס קרא לישראל ולפלסטינים לחתור להסכם שלום על בסיס רעיון שתי מדינות לשני עמים. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ידה של ישראל מושטת לשלום" (חדשות, מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
האפיפיור, נתניהו ופרס (צילום: אבי אוחיון וחיים צח, לע"מ)

האפיפיור פרנציסקוס התקבל בטקס ממלכתי בנתב"ג, כאשר כל הדרג הבכיר במדינה התייצב לקבלת הפנים.

נשיא המדינה שמעון פרס אמר בטקס: "אתה נושא זרי אחווה בין אדם לרעהו, ואלומות של ידידות לכלל בני האדם. אין דבר מעשיר יותר מאהבת הבריות. אין דבר מרושש יותר משנאת חינם. אנו מודים לך על עמידתך הצלולה והנחושה נגד כל גילוי של אנטישמיות, נגד כל תופעה של גזענות. רק אתמול ליד המוזיאון היהודי ירו פושעים מטורפים לעבר אנשים חפים מפשע, רק מפני שסברו שהם יהודים. זו תופעה המרעילה בארות ואין להשלים אותה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בטקס: "כשתדליק נר ביד ושם, יהיה זה נגד כל המעשים האנטישמיים שנעשו נגד היהודים, כמו זה שאירע אתמול בבריסל. למרות כל ההסתות והפרעות נגד עמנו, זכינו לחדש את זכותנו בארצנו העתיקה. זו ההזדמנות להראות לך את ישראל האמיתית, דמוקרטית, מתקדמת, משגשגת. ידה של ישראל מושטת לשלום לכל מי שרוצה לחיות עמנו בשלום".

האפיפיור אמר בטקס: "הרבה השתנה בחמישים השנה האחרונות ביחסים שבין הכס הקדוש למדינת ישראל: היחסים הדיפלומטיים, המתקיימים מזה 20 שנה, איפשרו לקשרים טובים וידידותיים להתקדם ולהתפתח. ברוח זו, אני מוסר את ברכותיי לכל עם ישראל ומייחל שיתגשמו שאיפותיו לשלום ולשגשוג.

"כולי תקווה שבארץ זו לא יהיה מקום למי שמנצל ומעוות את השתייכותו הדתית ובכך הופך לחסר סובלנות ואלים כלפי הזולת. אני מפציר בכל הנושאים באחריות שלא להפסיק ולו לרגע לחפש פתרונות הוגנים לבעיות המורכבות, כדי שהישראלים והפלסטינים יוכלו לחיות בשלום. עלינו לצאת באומץ לדרך הדיאלוג, הפיוס והשלום. אין דרך אחרת.

"זכות קיומה של מדינת ישראל צריך להיות מוכר באופן אוניברסלי, זכות לחיות בשלום ובביטחון בגבולות מוכרים על ידי הקהילה הבינלאומית. יש גם לפלסטינים זכות למולדת ריבונות, לחיים בכבוד ולחופש תנועה. אני מייחל שפתרון שתי המדינות יהפוך מחלום למציאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר