פסילת הדיינים

לבני: "צריך לבחור דיינים ללא קשר לשם משפחתם"

שרת המשפטים לבני הגיבה לתקרית שהביאה את חבר בית הדין הגדול הגאון רבי ציון בוארון לנטוש את ישיבת הוועדה למינוי דיינים לאחר פסילת מועמדותו של בנו: "ראוי ונכון שייבחרו האנשים הכי מתאימים, בלי קשר לזרם ושם משפחה". לבני הדגישה: "אני מעדיפה דיינים מעורים שלמדו באוניברסיטה ושרתו" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ציפי לבני (צילום: פלאש 90)

שרת המשפטים ציפי לבני התייחסה הלילה (חמישי) לתקרית בוועדה למינוי דיינים שהביאה את חבר בית הדין הגדול הגאון רבי ציון בוארון לעזוב את הישיבה לאחר שמועמדותו של בנו נפסלה עקב קרבת משפחה, ואמרה כי יש לבחור דיינים ללא קשר לשמם, הזרם אליו הם משתייכים או עדתם.

"דיינים הם אנשים שיש להם השפעה מכרעת על חייהם של ישראלים רבים, ודנים בסוגיות הכי אישיות ופרטיות בחיינו. לכן, אני חושבת שזה רק ראוי ונכון שייבחרו האנשים הכי מתאימים לתפקיד, בלי קשר לזרם, עדה ובוודאי שלא שם המשפחה – העיקר שיהיו מקצועיים, מקבלים ומכילים" כתבה לבני בפוסט שפרסמה ברשת החברתית פייסבוק.

בהמשך דבריה אמרה בני "אני מעדיפה דיינים שמעורים בחברה, שלמדו באוניברסיטה ושרתו בצבא למשל. זהו הקו שאני מובילה, ואמשיך להוביל – קו שמאמין שהיהדות צריכה להיות של כולנו, ולא רק של זרמים ספציפיים. נכון, זה מורכב. זה מה שהופך את העבודה שלי לכל-כך מעניינת".

הרב בוארון, נטש בזעם את הישיבה (פלאש 90)

כזכור, על פי החלטת הוועדה שהוסכמה ברוב שגייסה לבני, כל קרובי המשפחה לא יבחרו לתפקיד הדיינים בבית הדין האזורי. מדובר במינוי הרב ינון בוארון בנו של חבר הוועדה הגאון רבי ציון בוארון והרב אריאל שוויצר - גיסו של הרה"ר הגאון רבי דוד לאו. בעקבות ההחלטה כאמור, יצא בכעס הרב בוארון מהוועדה כשהוא זועם על ההחלטה.

בצאתו מהישיבה, אמר הגר"צ בוארון: "הנוכחות שלי בוועדה מיותרת, התוצאות בכל הנושאים מוכתבות מראש על פי עמדותיה האישיות של ציפי לבני". הרב בוארון זעם על כך שלבני הסתירה מהחברים לפני הישיבה את חוות הדעת המשפטית באשר למינוי קרובי המשפחה, מה שמנע מחברי הוועדה להיערך כראוי לדיון.

בתחילת השבוע הוגשה תלונה למבקר המדינה בנושא קרבת המשפחה של המועמדים ומשרד מבקר המדינה בקש משרת המשפטים לבני לבדוק בדחיפות תלונה שלפיה רשימת המועמדים לתפקידי דיינים בבתי הדין הרבניים הורכבה על בסיס קשריהם ולא כישוריהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר