הישורת האחרונה

המרוץ לנשיאות: הקרב על כל קול בדרך לבית הנשיא

המרוץ לבית הנשיא יגיע מחר לסיומו, אז יצעדו חברי הכנסת אל מאחורי הפרגוד ויבחרו באחד מחמשת המועמדים לתפקיד - ח"כ רובי ריבלין, ח"כ לשעבר דליה איציק, ח"כ מאיר שטרית, השופטת בדימוס דליה דורנר ופרופ' דן שכטמן. בנתיים, הקרב על כל קול מתעצם ומרבית חברי הכנסת זוכים לחופש הצבעה (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בית הנשיא (צילום: GS)

המרוץ לבית הנשיא יגיע מחר (שלישי) לסיומו, עם ההצבעה שתחל במליאת הכנסת בשעה 11:00 בבוקר, אז יצעדו חברי הכנסת אל מאחורי הפרגוד ויבחרו באחד מחמשת המועמדים לתפקיד - ח"כ רובי ריבלין, ח"כ לשעבר דליה איציק, ח"כ מאיר שטרית, השופטת בדימוס דליה דורנר ופרופ' דן שכטמן.

ביממה האחרונה שלפני הבחירות, מנסים חמשת המועמדים, עוזריהם ויועציהם, לגייס כל קול מחברי הכנסת בניסיון להשפיע ברגע האחרון על הקרב.

אתמול הם היו עסוקים בפגישות ארוכות כדי לשכנע את המתלבטים, וכך גם ינהו במהלך היום חמשת המועמדים, כשיגיעו לכנסת למסע שכנועים אחרון.

מפלגת "העבודה", לראשונה בתולדות המדינה, לא מציגה מועמד משלה לתפקיד, זאת לאחר שח"כ פואד בן אליעזר פרש מהמירוץ בעקבות חקירת המשטרה שנפתחה.

בעקבות כך, ולאחר שהבינו כי לא יצליחו לאחד את חברי הסיעה סביב מועמד אחד, יו"ר מפלגת "העבודה" יצחק הרצוג ויו"ר הסיעה איתן כבל החליטו לאפשר לחברי הסיעה חופש הצבעה.

בנתיים, שניים מחברי הכנסת של העבודה כבר הצהירו כי יצביעו עבור רובי ריבלין - ח"כ שלי יחימוביץ' וח"כ מיקי רוזנטל. לפי ההערכות, שלושה ח"כים מהמפלגה יצביעו לדליה איציק והיתר לריבלין ולדליה דורנר.

יצוין כי דווקא דליה דורנר, שנחשבה כבעלת סיכויים נמוכים להיבחר, זוכה ללא מעט קולות בעקבות פרישת בן אליעזר, כך שאם עד כה היה ברור שריבלין יעלה מול איציק לסיבוב שני, כעת כל האפשרויות פתוחות כאשר ייתכן ובסיבוב השני נראה גם את מאיר שטרית או את דליה דורנר.

באשר למפלגות החרדיות, שם טרם החליטו בצורה רשמית למי להצביע. לפי המסתמן, במפלגת ש"ס, כפי שדווח לראשונה ב"כיכר השבת", יינתן חופש הצבעה לחברי הכנסת בסיבוב הראשון והמפלגה לא תצהיר על תמיכה באחד המועמדים.

באחות האשכנזית, בסיעת "יהדות התורה", שם היחיד שהצהיר כיצד יצביע הוא ח"כ יעקב ליצמן שנתן את תמיכתו לרובי ריבלין, כפי הנראה הקולות יתפצלו בין רובי ריבלין לדליה איציק, למעט ח"כ מאיר פרוש שלא ישתתף בהצבעה.

בסיעות הערביות נראה כי מרבית הקולות ילכו לדליה איציק, אך גם ריבלין, שטרית ודורנר יזכו למעט קולות מקרב חברי הכנסת הערביים.

אתמול, לצד גיוס הקולות עסקו המתמודדים בפרסום הצהרות הון, בעקבות החקירה שנפתחה נגד פואד בן אליעזר, כאשר ח"כ מאיר שטרית היה היחיד שסירב לפרסם הודעה בדבר הונו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר