נאום הניצחון

הנשיא הנבחר רובי ריבלין: "אני איש העם, אינני איש של תנועה"

בנאום הניצחון שנשא הצהריים בכנסת, אמר נשיא המדינה הנבחר ראובן ריבלין בדמעות: "היום אני מתחיל תהליך של פרידה מהמקום שהיה לבית. זה יהיה בית לישראלים כולם, שדלתו פתוחה. אינני איש של תנועה ברגע זה, אני איש של כולם, אני איש העם". הנשיא העשירי הודה לח"כים שתמכו בו, הזכיר את ח"כ יעקב ליצמן וח"כ אלי ישי, אך השמיט את שמו של יו"ר ש"ס אריה דרעי • סיקור מיוחד ב"כיכר השבת" (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90. ערוץ הכנסת )

רובי ריבלין נבחר לנשיאה העשירי של מדינת ישראל: בשעות הצהריים, מיד לאחר הניצחון הגדול בבחירות, נשא הנשיא הנבחר ראובן ריבלין את נאום הניצחון שלו בו אמר: "היום הגענו לסופה של מערכת בחירות קשה ומטלטלת, אמון הציבור בהליך בחירת הנשיא ספג מכה קשה. מחובתנו, הכנסת ומוסד הנשיאות, לשקמו ולהשיבו. אני מאחל לחבריי המועמדים שימשיכו לשרת את הציבור באמונה".

"חברי מאיר שטרית, איזה פייט נתת" פנה ריבלין בחיוך למאיר שטרית. ריבלין המשיך את נאומו כשהוא נפרד אחרי שנים רבות ממשכן הכנסת: "כנסת ישראל הייתה עבורי בית. מה גדולה אהבתי אליו וגם אליכם, יושביו ועובדיו".

"שבע כנסות ישבתי כאן בבית הזה. בשתיים מהן הייתה לי הזכות לעמוד בראשן, ולשמור מכל משמר על מהלכו התקין של הוויכוח, סם החיים של הדמוקרטיה הישראלית".

ריבלין המשיך כשדמעות בעיניו: "היום אני מתחיל תהליך של פרידה מהמקום שהיה לבית. חבריי וחברותיי, זכיתי היום באמונכם ובאמון הציבור בישראל דרככם. האמון שנתתם בי מחייב אותי להשיל מעליי את גלימת הפוליטיקה, ואני הייתי פוליטיקאי שנים רבות. אינני איש של תנועה ברגע זה, אני איש של כולם, אני איש העם".

רובי ריבלין חוגג עם יו"ר הכנסת וח"כ אלי ישי. התעלמות מדרעי (צילום: דוברות הכנסת )

"אני מתחיל את דרכי לבית אחר" הוסיף ריבלין בהתרגשות רבה: "לא רחוק מכאן. זה יהיה בית לישראלים כולם, שדלתו פתוחה. אני מודה לאלה שבחרו בי, מקווה לעמוד בציפיות תומכיי ולהפיג את כל חששות מתנגדיי. אני מודה לכל מי שליווה אותי בדרך לכאן, אנחנו מוכיחים שגם בתהום פעורה אפשר לחיות בישראל יחד".

בשלב הברכות בנאומו, הודה ריבלין לחברי הכנסת הבכירים שתמכו ופעלו עבורו, בין הח"כים החרדים, ציין הנשיא החדש את ח"כ יעקב ליצמן, ח"כ אלי ישי וח"כ יצחק ועקנין, אך לא הזכיר את שמו של יו"ר ש"ס אריה דרעי.

בסיום דבריו פנה ריבלין לעבר רעייתו, הגברת הראשונה לעתיד, נחמה ריבלין: "תרשו לי לברך את מי שתהיה בעוד כחודשיים הגברת הראשונה של המדינה, רעייתי נחמה שאני לא בטוח שהיא תוכל לעזור לכם בנושאים שאתם רגילים, רעייתי האהובה נחמה, ילדי ונכדי הרבים", אמר ריבלין בפניה למשפחתו, וחתם במילים, "תחי הדמוקרטיה הישראלית, תחי מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר